Volné pozice/Kariéra | Blog | Pro média | Kontakt | |

Zůstaňte informovaní

Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.

New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.

Rady, jak (za)působit na zákazníky

  • 0
Ať už se snažíte zapůsobit na jakéhokoliv zákazníka od majitelů firem až po nákupčího, kterého chcete přesvědčit, aby si zrovna u vás koupil a následně nelitoval, je právě důležité to slovo přesvědčit, které není jen slovo, ale i nástrojem a hlavním prvkem pro váš nejen nový úspěšný prodej, jak jsme si řekli v minulém článku, je důležité také o zákazníky a obchodní partnery pečovat.
 
Abyste došli k tomu, že budete přesvědčiví, musíte působit sebejistě a profesionálně a to i v případě, pokud se tak uvnitř zrovna necítíte. Pokud máte obavy, jste nervózní, nebo máte prostě jen špatný den, chovejte se tak, aby zákazník nic nepoznal a místo vyzařování důvěry a přesvědčení z vás právě nepociťoval tyto negativa, nechte je doma za dveřmi, jakmile překročíte práh svého domu.
 
Zejména začínajícím obchodníkům se to lehko říká, ale hůř se jim to dělá. Podobné to může být i pro zaběhlé obchodníky, ale s novým výrobkem nebo službou. Zde následuje pět rad, jak být sebejistí a přesvědčiví:
 
1.  Definování a uvědomění si, co je vaším cílem obchodní schůzky, čeho chcete dosáhnout při osobním setkání a co se má stát, vědět s kým se setkáváte a co chceme osobním setkáním získat.
 
Například, pokud se vidíte se zákazníkem či obchodním partnerem poprvé,
je cílem vaší schůzky navázání vztahu a získání důvěry (empatie), a následně cílem pro úspěšné obchodní jednání.
 
2.  Buďte informovaní o dostupných informacích o firmě, zákazníkovi a připravte si otázky, na které se budete dotazovat a získejte informace o potřebách a dobře je využijte pro vaši nabídku a prodej.
 
Neprodávejte dřív, než znáte jeho potřeby.
 
3.  Připravte se na různé reakce zákazníka!
 
4.  Přizpůsobte svou verbální komunikaci osobnosti zákazníka vnímáním
i jeho neverbální komunikace. Naučte se znaky neverbální komunikace,
co vyjadřují a umějte je v dané situaci vyhodnotit a také používat.
 
5.  Mluvte jazykem zákazníka a ověřujte si v průběhu rozvoru, zda vám rozumí. Váš zákazník nemusí znát odborné výrazy a slova, které chcete v rozhovoru použít. Nemluvte ani příliš složitými souvětími a dlouho, zákazník si z toho nemusí vzít tu hlavní část a to, co mu vlastně chcete nabídnout, čím je to pro něj užitečné nebo proč jste lepší a výhodnější než konkurence.
 
6.  Musíte vědět, co je vaše konkurenční výhoda a k tomu musíte znát informace o vaší konkurenci.
Kategorie: Články







blog comments powered by Disqus