Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.
New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.
Verbální komunikací se rozumí vyjadřování pomocí slov prostřednictvím příslušného jazyka. Většina z nás si představí hlavně ústní komunikaci,
ale verbální komunikace je také i písemná.
Při osobním kontaktu se zákazníky, obchodními partnery, ale i ostatními lidmi, které potkáváme a chceme udělat dojem, používáme ústní komunikaci, ale také i řeč těla, je důležité umět dobře artikulovat a vyslovovat, správně používat slova a srozumitelné věty. Nemluvte zbytečně příliš rychle, a pokud býváte nervózní, snažte se naučit způsob, jak se uklidnit a vnitřně vyrovnat.
Nezapomeňte také na písemnou komunikaci, kterou můžete využít pro péči o zákazníky a obchodní partnery elektronickou formou, kde platí také srozumitelné věty, a dávejte si pozor na překlepy i pravopis, i jedna malá chyba nepůsobí hezky.
Důležité je umění rozpoznat osobnost daného člověka ve velmi krátké době, i vysoce postavený člověk si může rád popovídat při obchodním jednání jenom tak, o dění kolem o to víc bude vaše schůzka vždy pro něj příjemná a bude se na ní i těšit, pokud budete znát nejen jeho potřeby, ale i přístup k dané osobnosti člověka. Více o empatii zde