Volné pozice/Kariéra | Blog | Pro média | Kontakt | |

Zůstaňte informovaní

Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.

New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.

Komunikační dovednosti obchodníka: Verbální komunikace

  • 0

Verbální komunikací se rozumí vyjadřování pomocí slov prostřednictvím příslušného jazyka. Většina z nás si představí hlavně ústní komunikaci,
ale verbální komunikace je také i písemná.

Při osobním kontaktu se zákazníky, obchodními partnery, ale i ostatními lidmi, které potkáváme a chceme udělat dojem, používáme ústní komunikaci, ale také i řeč těla, je důležité umět dobře artikulovat a vyslovovat, správně používat slova a srozumitelné věty. Nemluvte zbytečně příliš rychle, a pokud býváte nervózní, snažte se naučit způsob, jak se uklidnit a vnitřně vyrovnat.

Nezapomeňte také na písemnou komunikaci, kterou můžete využít pro péči o zákazníky a obchodní partnery elektronickou formou, kde platí také srozumitelné věty, a dávejte si pozor na překlepy i pravopis, i jedna malá chyba nepůsobí hezky.

 
K racionální komunikaci nepatří emoce a jejich vyjadřování, je to rozumová část, na kterou byste se měli při obchodní schůzce zaměřit, absolutně se vyhněte jasným prvkům emocionální komunikace např. panikou, pláčem a utrápeného výrazu.
 
Komunikace obchodníka, obzvlášť hovoří-li s novým zákazníkem či obchodním partnerem, musí být na úrovni formální komunikace. Následně musíte vyhodnotit situaci pro příští setkání, zda si můžete dovolit použít formální i neformální komunikaci a do jaké míry.
 

Důležité je umění rozpoznat osobnost daného člověka ve velmi krátké době, i vysoce postavený člověk si může rád popovídat při obchodním jednání jenom tak, o dění kolem o to víc bude vaše schůzka vždy pro něj příjemná a bude se na ní i těšit, pokud budete znát nejen jeho potřeby, ale i přístup k dané osobnosti člověka. Více o empatii zde

Kategorie: Články







blog comments powered by Disqus