Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.
New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.
Každý obchodní zástupce byl jednou začátečník a s prvotní obchodní schůzkou nastanou také různé otázky, které se vám začnou honit hlavou a i ti kteří se na tuto pozici těšili, najednou mohou mít obavy z prvních telefonických hovorů či osobního setkání.
Myšlenka stíhá další myšlenku. Otázky typu: Co a jak řeknu? Jak budu reagovat a argumentovat potencionálním zákazníkům, kteří nebudou jevit zájem? Budu umět prodat? Co bude, když zpanikařím? Výsledkem takového myšlení může být ztráta sebevědomí a strach.
Následující tipy vám snad pomohou tento strach odstranit.
1. Řekněte si, že zákazník má určitě nějaký problém či komplikace, ať už s kvalitou či cenou výrobku, služby nebo flexibilitou a spolehlivostí dodavatelů (vytvoříme vám analýzu dodavatelů) a vy mu je pomůžete vyřešit. Při tom spolu prohodíte například několik zajímavostí z okolního dění a ještě prodáte. Těšte se na obchodní setkání! Myslete pozitivně.
2. Vaše myšlení ovlivňuje dobrou nebo špatnou náladu, kterou potom přenášíte na zákazníka. Důležité je, představovat si usměvavého a vstřícného zákazníka, na kterého se budete těšit a on určitě rád uvidí energického a příjemného obchodního zástupce.
3. Smiřte se s tím, že budete slýchat často i NE. Nikdo nemá 100% úspěšnost prodeje. Když vám zákazník řekne, že nechce, neznamená to, že už nikdy nebude nic chtít.
4. Trénujte komunikaci s lidmi i mimo práci. Komunikujte s lidmi, které běžně potkáváte třeba na cestách, i když nejste zrovna v práci. Procvičujte si tím rétoriku i styl mluvení a celkový dojem. Poznáte reakce lidí, získáte zkušenosti, posílíte sebevědomí a pozitivní přístup. Postupně odbouráte strach z odmítnutí.