Volné pozice/Kariéra | Blog | Pro média | Kontakt | |

Zůstaňte informovaní

Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.

New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.

Zasílání newsletterů v rámci GDPR

Přestali jste zákazníkům a obchodním partnerům s nástupem GDPR posílat newslettery? Dle Úřadu pro ochranu osobních údajů není třeba aktivní souhlas zákazníků se zpracováním osobních údajů pro účely zasílání newsletteru.

Úřad pro ochranu osobních údajů totiž před pár dny vydal stanovisko, že zpracování osobních údajů (telefonních čísel, e-mailových adres apod.) zákazníků pro účely přímého marketingu je zpracování prováděné z důvodu oprávněného zájmu dle čl. 6 odst. 1 písm. f) obecného nařízení.

Jde tedy o tzv. princip opt-out (zákazník má možnost odmítnout) a e-shopy nemusí získávat další aktivní souhlas nakupujícího. Měli byste informovat o tomto konkrétním účelu zpracování v souladu s novým nařízením. Současně by měl také popsat, jakým způsobem může zákazník odmítnout souhlas – a tím i zasílání newsletteru.

Předtím, než e-shop zašle zákazníkovi první newsletter, měl by mu umožnit jednoduchou formou vyjádřit nesouhlas. A samozřejmě musí umožnit odmítnutí souhlasu se zasíláním obchodních sdělení v každém dalším newsletteru.

Požadavky nařízení můžete splnit například v rámci obchodních podmínek či při finálním potvrzení objednávky, kdy bude moct zákazník zaškrtnout políčko, že si nepřeje, aby mu byla obchodní sdělení zasílána. Odmítnutí zasílání obchodních sdělení by mohl obsahovat například e-mail s potvrzením objednávky. Zákazník by měl díky tomu možnost využít svého práva ještě před zasláním prvního obchodního sdělení. Současně by obchodník nemusel doplňovat do nákupního košíku další políčko. Jinou variantou pak může být umístění interaktivního odkazu přímo do obchodních podmínek.

Co se týče newsletterů, samozřejmě i nadále platí, že je zakázáno šířit obchodní sdělení, která by nebyla zřetelně a jasně označena jako obchodní sdělení; která by skrývala či utajovala totožnost odesílatele, jehož jménem se komunikace uskutečňuje; a která by byla zaslána bez platné adresy, na kterou lze přímo a účinně toto zasílání odmítnout.



Kategorie: Články







blog comments powered by Disqus