Volné pozice/Kariéra | Blog | Pro média | Kontakt | |

Zůstaňte informovaní

Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.

New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.

Prodloužená záruka

Plánujete koupit nějaký dražší spotřebič a uvažujete si přikoupit prodlouženou záruku? Dnes si řekneme, zda se vám tato služba vyplatí a kdy ne.

Tato záruka nejde sjednat k jakémukoli zboží. Výrobci mají často cenový limit, jak drahé zboží si můžete pojistit touto zárukou. Někteří mají dokonce vyjmenováno, k jakému zboží je možné záruku sjednat.

Prodejci nabízejí zmíněné pojištění bez spoluúčasti. Když se tedy váš přístroj porouchá a bude potřeba opravit, vy žádné peníze platit nebudete. Pojišťovna, se kterou má daný prodejce uzavřenu rámcovou pojistnou smlouvu, si žádnou spoluúčast neřekne a vše vyřeší sama.

Nejčastější variantou je pojištění prodloužené záruky na 1 rok nebo 3 roky. Někteří pak nabízejí i variantu dvouletou.

Trochu problematické je zjišťování ceny. Většina prodejců má totiž ceny individuálně nastavené podle typu zboží, značky, ceny a dalších parametrů.

Ceny pojištění se v jednotlivých kategoriích téměř neliší. Rozdíly jsou v řádu několika málo korun. V jiných případech u jiného zboží se ale ceny lišit mohou, jelikož každý obchodník stanovuje cenu pojistného jinak.

Pozor si dejte i na minimální či maximální cenu zboží, u kterého vám umožní si prodlouženou záruku sjednat. Například MALL.cz má tuto hranici nastavenou na minimálně 2000 Kč u běžných spotřebičů. V případě GPS, navigace, notebooků či PC sestavy ale musí být minimální cena 3000 Kč. Na druhou stranu nesmí být zboží dražší než 80 000 Kč, jinak na něj prodlouženou záruku neuzavřete.

Společnosti Alza.cz a Datart pak minimální a maximální cenu určují individuálně.

Pojištění se vztahuje na elektronické, elektrické či mechanické poškození, případně na výrobní vady. Neplatí to však u všech prodejců. Při zakoupení prodloužené záruky u společnosti Alza.cz vám tato záruka kryje pouze případné výrobní vady. Na mechanické poškození se nevztahuje.

Pokud v období, kdy vám běží prodloužená záruka, dojde k těmto výše uvedeným poškozením, uhradí vám obchodník opravu do výše časové ceny. Tou se myslí nákupní cena zboží snížená o 1 % každý měsíc, který uplynul od koupě.

Pokud byste pojištěné zboží vrátili v zákonné záruční době, vrátí vám obchodník i pojistné. V případě výměny zboží platí prodloužená záruka dál.

Kategorie: Články







blog comments powered by Disqus