Volné pozice/Kariéra | Blog | Pro média | Kontakt | |

Zůstaňte informovaní

Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.

New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.

Víte jak vést přijímací pohovor?

Podnikáte a rozhodli jste se přijmout zaměstnance. V tomto článku si řekneme jak na to.

Jako první byste si měli podat inzerát na danou pozici, v této fázi už jen vyčkat až vám budou chodit životopisy uchazečů. Životopisy pečlivě projděte a uchazeče pozvěte na přijímací pohovor. A Pohovor může být stresující jak pro uchazeče, tak také pro zaměstnavatele, a proto není od věci se na něj dobře připravit.

A jak se na tento pohovor správně připravit?

  1. Zvolit vhodné prostředí

Aby se uchazeč cítil uvolněně a mohla tak i odpovídat na Vaše otázky, měl by se cítit dobře. Zajistěte také, abyste nebyli rušeni, popř. si přesměrujte hovory. Pokud vás bude u pohovoru přítomno více, dbejte na to, aby to nevypadalo jako u zkušební komise.

  1. Připravte se na pohovor

Před příchodem každého uchazeče si znovu prolítněte jeho životopis. Ale také Vy musíte být připraven na jeho otázky typu: přesná náplň práce, pracovní doba, plat, dovolená. Musíte vypadat sebevědomě. Během pohovoru se nebojte psát poznámky, jen je dobré o tom uchazeče informovat, aby se necítil nepříjemně.

  1. Pokládejte uchazeči otázky

Jste to vy, kdo by měl pohovor vést a ptát se na důležité a konkrétní věci. Vaší snahou je získat o uchazeči co možná nejvíce informací, na základě kterých se budete rozhodovat. Vyvarujte se diskriminačních otázek jako otázky na věk, sexuální orientaci, vyznání, rodinný stav, děti atd.

  1. Zakončete přijímací pohovor

Zakončení pohovoru je velmi důležité. Zanecháte tak celkový dojem na přijímací pohovor, Vás i celou společnost. V první řadě dejte prostor pro otázky. Pokud jsou zodpovězeny otázky z obou stran, nezapomeňte uchazeče informovat o tom, dokdy a jakým způsobem bude informován o výsledku, zda následuje druhé či třetí kolo pohovoru a jakou formu bude mít. Po ukončení si sepište rychlý souhrn, vaše pocity a dojmy, zvláště pokud máte v jeden den více pohovorů, aby Vám uchazeči nakonec nesplývali.

Vedení a organizace přijímacího pohovoru není pro vedení firmy nic jednoduchého. Zaměstnavatel či personalista musí zjišťovat, zda se uchazeč hodí na danou pozici nejen profesně, ale také zda si všichni navzájem vyhovují. Zkoumejte nejen jeho odborné stránky, ale i ty lidské. Těžko by se Vám pracovalo s člověkem, se kterým jste si od začátku nesedl.

Kategorie: Články







blog comments powered by Disqus