Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.
New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.
Zájem o hybridní automobily, které kombinují konvenční spalovací motory s elektromobily, v České republice značně stoupá. Do března jejich prodej vzrostl o 94%. Ovšem z celkového počtu nových aut tvoří hybridy stále pouze 0,9 %.
Z prodejců si v Česku nejlépe vede firma Toyota, která za poslední rok prodala v ČR 441 hybridních aut a zájem roste také o značku Lexus, či Peugeot.
Výhodou hybridů je jednodušší motor, který je podle odborníků i méně poruchový. Spalovací motor, který je využíván pro delší trasy, je doplněn elektromotorem pro rozjezdy a pomalou jízdu po městě.
Naopak ustupuje zájem o auta s naftovým motorem. V Evropě jejich prodej za minulý rok poklesl pod 50 %. Je to dáno především přísnějšími normami pro emise. Výrobci tak musí zavádět nové technologie, které se promítnou do pořizovací ceny pro zákazníka. Benzínové motory však problém emisí nevyřeší a elektrické či hybridní vozy jsou stále pro mnohé cenově nedostupné.