Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.
New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.
Ceny zboží ve výprodejích a při slevových akcích, které pořádají obchodní řetězce, často neodpovídají konečným účtovaným cenám. Česká obchodní inspekce při svých kontrolách narazila na porušování předpisů celkově ve 43 %, udělila 1801 pokut v celkové hodnotě 16,5 miliónů korun. Od roku 2015 se tedy úroveň pochybení nezlepšila.
Mezi nejčastější případy matení zákazníků patří neinformovanost spotřebitelů o konečné ceně po slevě. Dále pak porušení zásady poctivosti prodeje, kdy je například místo akční ceny, která je uvedená u zboží v regále, účtována cena plná.
Nejvíce pokut loni obdržel Penny Market ve výši 5,19 miliónů korun a Ahold, který provozuje obchody Albert, celkem za 4,48 miliónů korun.
Česká obchodní inspekce doporučuje spotřebitelům při nákupech ostražitost a pečlivou kontrolu účtovaných cen na dokladech.