Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.
New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.
Agentura CzechTrade je národní proexportní organizace, která je založena Ministerstvem průmyslu a obchodu s cílem rozvíjet mezinárodní obchod a vzájemnou spolupráci mezi českými a zahraničními subjekty. Agentura CzechTrade tedy dlouhodobě pomáhá českým firmám získat atraktivní design pro jejich výrobky. V předcházejícím roce využilo finanční podporu projektu Design pro konkurenceschopnost 2013–2014 celkově 60 výrobců. CzechTrade podpořil malé a střední podniky, které inovovaly design svých výrobků, pomohl s propagací českého průmyslového designu v zahraničí a připravil několik seminářů, v nichž měly české firmy příležitost rozšířit si znalosti v oblasti design managementu. V současnosti agentura CzechTrade stanovuje podmínky pro realizaci navazujícího projektu Design 2 (v rámci připravovaného operačního programu OPPIK).
Co se týče zmíněného OPPIK (Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost), sleduje tyto hlavní cíle:
Vládní proexportní agentura CzechTrade v návaznosti na výše zmíněné uvede do chodu v červnu tři programy na podporu malých a středních firem. První program je nazván NOVUMM, a je zaměřen na podporu účasti českých podniků na vybrané stovce zahraničních veletrhů. Firmy mohou získat podporu až 80 tisíc Kč. Další projekt NOVUMM KET se týká taktéž veletrhů, tentokrát však se zaměřením speciálně na moderní technologie. V něm mohou inovační firmy získat až 90 tisíc Kč na účast na 50 veletrzích. Od června mohou české podniky pozažádat také o peníze v projektu Design pro konkurenceschopnost. Na spolupráci s designérem lze získat 50 tisíc Kč a na účast na zahraničním designovém veletrhu je možno získat až 130 tisíc Kč.