Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.
New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.
Nejen v podnikání na internetu, ale především v něm je velmi důležitá propagace firmy nebo nabízeného zboží na internetu.
Srovnávač cen je chytrý marketingový nástroj, který se využívá pro propagaci výrobků na internetu.
Čím dál tím více zákazníků nakupuje a internetu a jejich počet neustále roste.
Výhody nákupu přes internet
Ušetřený čas
Nákup z pohodlí domova
Detailní informace o zboží
Hodnocení zákazníků
Porovnání cen mezi různými e-shopy
Rychle a jednoduše zjistí kdo nabízí požadované zboží za nejlepší cenu, jaká je ceny dopravy a její možnosti. Dle referencí ostatních zákazníků vidí, jak si obchod vede.
Srovnávače cen jsou slouží výhradně e-shopům. Jestliže jste vlastníkem e-shopu, ale zatím nevyužíváte žádného srovnávače cen, tak je vhodné najít kvalifikovaného člověka, který se v tom pohybuje aby vám vysvětlil jak to celé funguje. Celý proces na vás může působit složitě, ale nenechte se odradit. Je velmi pravděpodobné, že vaše konkurence srovnávače cen už nějakou dobu využívá a tím pádem je zákazníkům více viditelná.
Hlavní výhody srovnávačů cen
Držíte krok s konkurencí
Manažer podniku, či jiný pracovník zodpovídající za odbyt zboží musí sledovat nové trendy a držet krok s konkurencí. To neznamená že má cenu výrazně snížit a dělat úplně vše podle konkurence, ale být exkluzivní a odlišný, neboť tyhle dvě věci k vám zákazníky přilákají.
Je vás vidět
Není to běžná reklama a někomu může vadit že je kolem něj dalších 30 e-shopů nabízející stejné zboží mnohdy i s nižší cenou, i to ale pro vás může být cenné. Zákazníci si vás zapamatují. Nemusí u vás nakoupit hned, ale dostanete se jim do podvědomí např. zajímavým názvem, logem nebo speciální nabídkou a další nákup můžou provést u vás.
Roste vaše důvěryhodnost
Jestli jste ve vašem oboru opravdu dobří, potencionální zákazníci si toho všimnou a ocení to. Kvalitní srovnávače umožňují reagovat na dotazy nebo na vložené komentáře.
Nepodceňujte tuto oblast. Pozitivní a rychlý přístup k zákazníkům může přivést nové zákazníky, idkyž nenabízíte nejnižší cenu. Už neplatí, že nejnižší cena je jediný z ukazatelů úspěchu.
Nevýhody srovnávačů cen
Přehnané očekávání
Najdou se e-shopy, které jsou až moc důvěřivé k marketingovým nástrojům a věří jim více než vlastnímu úsudku. Mnohdy si nezjistí veškeré potřebné informace a vyberou si srovnávač který je zrovna v nějaké akci a slibuje desítky nových zákazníků za měsíc. Díky tomuto přehnanému očekávání s nulovým efektem přijdete o investované finance.
Klamání zákazníků
Jak již bylo řečeno, jednou z výhod srovnávačů cen je možnost komentování a hodnocení nákupů, které pomáhá ostatním nakupujícím. Bohužel je možné, že kladné hodnocení si mnohdy napíše samotný e-shop. Jediný způsob, jak tomu zamezit je nepovolit přidávání hodnocení nákupů. Najdou se srovnávače, kde mají možnost přidávat hodnocení pouze nakupující, nicméně i tohle se dá obejít.
Nízká cena neznamená kvalitní nákup
Je známo že ceny na internetu bývají levnější než v kamenných obchodech. I nejlepší e-shop může mít nejnižší cenu, nicméně se může nákup prodražit drobnostmi jako je cena balného a poštovného. Proto se raději dívejte i na e-shopy, kde je zboží třeba o 30 Kč dražší, protože můžou mít levnější dopravu nebo dokonce osobní odběr na pobočce ve vašem okolí zdarma.
Kolik to bude stát?
Cena za umístění ve srovnávači cen je velice proměnlivá. Platíte za to kolik lidí se dostane do vašeho e-shopu proklikem přes srovnávač. Od toho se odvíjí provize pro provozovatele srovnávačů. Platíte i za zákazníka, který si u vás nic nekoupí. Je tedy dobré poradit se s odborníkem a nastavit si rozpočet, který chcete do této reklamy investovat a sledovat úspěšnost. Dle dosažených výsledků zjistíte, zda-li to je pro vás přínosné či nikoli.