Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.
New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.
To, že od roku 2016 budou muset plátci DPH podávat kontrolní hlášení jsme si již říkali. Ale co dělat když v kontrolním hlášení uděláme chybu, tak na to se zaměříme v tomto článku.
Plátce, který je právnickou osobou, bude podávat kontrolní hlášení za kalendářní měsíc, a to do 25 dnů po skončení kalendářního měsíce. Čtvrtletní plátci fyzické osoby tedy jednou za kvartál. První kontrolní hlášení se tak musí podat do čtvrtka 25. února 2016 a do pondělí 25. dubna 2016.
Kontrolní hlášení bude řádné, opravné nebo následně. Běžně budou podnikatelé využívat řádné kontrolní hlášení. Jakmile udělají v hlášení chybu, budou muset vyplnit hlášení opravné nebo následné. Opravné přiznání budou vyplňovat v případě, pokud na chybu přijdou ještě před vypršením lhůty pro podání řádného kontrolního hlášení. Následné kontrolní hlášení pak budou muset podnikatelé podat, pokud chybu zjistí po uplynutí lhůty pro řádné kontrolní hlášení. Následné kontrolní hlášení je nutné podat do 5 pracovních dnů ode dne zjištění nesprávných nebo neúplných údajů uvedených v již podaném kontrolním hlášení.
Samozřejmě se může stát, že na chybu v hlášení přijde finanční úřad. Ten pak následně podnikatele vyzve, aby údaje změnil nebo doplnil, popřípadě původní údaje potvrdil. Do 5 dnů od oznámení výzvy pak musí plátce nesprávné nebo neúplné údaje změnit nebo doplnit, a to prostřednictvím následného kontrolního hlášení.