Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.
New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.
Každý člověk, podnikatele nevyjímaje, dělá den co den stejné věci. Některé z nich jsou potřebné a jen stěží lze bez nich fungovat, jiné naprosto zbytečné a zabírající pouze čas. Přinášíme výběr pěti věcí, kterým by se podnikatelé měli věnovat každý den.
1. Odpovědět na e-maily
Minimálně jednou denně, ideálně vícekrát, byste měli zkontrolovat svoji e-mailovou schránku a vyřešit korespondenci. Psát vám totiž mohou zákazníci, obchodní partneři nebo zaměstnanci a nechávat čekat na vaši odpověď byste neměli ani jednu skupinu. E-mail patří k důležitým komunikačním nástrojům a pokud se do schránky podíváte jednou týdně, sami sebe připravujete o peníze. Frekvence, jak často zprávy zkontrolovat, se samozřejmě odvíjí od řady věcí a nelze přesně říci, že pětkrát denně je správně, zatímco jednou denně špatně. Pokud se například živíte jako řemeslník a pracujete mimo provozovnu, bude stačit, když e-maily vyřídíte jednou denně. Jestliže naopak provozujete e-shop, měli byste být na e-mailu mnohem častěji, abyste mohli řešit aktuální problémy zákazníků či jejich dotazy. Pozdní odpověď vás totiž může připravit o zákazníky. Když totiž někdo hledá zedníka, pár hodin na odpověď bez problémů počká, v případě obchodu však může v případě prodlevy přejít ke konkurenci.
2. Zajímat se o provoz a zaměstnance
Druhá rada se pojí s první, každý den byste měli nějakým způsobem komunikovat se svými zaměstnanci. Nejde přitom o to, abyste je kontrolovali nebo jim dávali nějaké úkoly, ale hlavně o to, abyste projevili zájem a informovali je o případných změnách či plánech. Pokud máte například prodejnu, můžete se na ní zastavit. V případě zaměstnanců u počítače můžete použít e-mail a ať už máte jakékoli pracovníky, všem můžete zavolat. Nebojte se zaměstnance při komunikaci pochválit a ocenit. Denní zájem o firmu a její zaměstnance se pozitivně odrazí na jejich výkonech a vzájemné důvěře. Pokud se pak vyskytnou nějaké problémy, budete o nich včas informováni a půjde je jednodušeji vyřešit. Pozor jen, aby šlo opravdu o zájem, o pomoc při řešení problémů nebo informace pro pracovníky a ne o kontrolu a úkolování. Pokud každá vaše návštěva nebo telefonát, bude jen o tom, aby zaměstnanec něco udělal, docílíte pravého opaku, tedy demotivace zaměstnanců.
3. Zjistit, co je v podnikání a oboru nového
Jakožto podnikatelé byste měli být odborníci ve vašem oboru podnikání. S tím souvisí i přehled, co se v oboru děje a jaké jsou aktuální novinky a trendy. Podnikání provází celoživotní vzdělání, a kdo ustrne na místě s tím, že se nic nového učit nepotřebuje, může brzy skončit. Samozřejmě to neznamená, že denně budete trávit hodiny tím, že budete pročítat odborné weby či časopisy, ale určitě každý den nějaký čas informacím z oboru nebo podnikání jako celku věnujte. Vzhledem k aktivitě českých zákonodárců se vyplatí sledovat zpravodajské a podnikatelské weby nebo noviny, kde se dozvíte, jaké změny pro vás politici chystají. Daně se v posledních letech totiž posouvají každoročně a často též dochází k dalším změnám, které dopadají na všechny podnikatele. Rovněž byste měli sledovat i konkurenci, i ona vám může, třeba jen inspirací, poskytnout cenné rady a informace.
Tip: Chcete analyzovat konkurenci nebo měsíčně sledovat ceny konkurentů? Využijte naši výhodnou nabídku!
4. Udělat si pracovní harmonogram na další den
Nějakou formu time managementu by měl aplikovat každý podnikatel. Součást kvalitního time managementu tvoří plánování aktivit. Každý den byste se proto měli připravit na den následující a vytvořit si časový harmonogram. Nemusíte si vše naplánovat do minuty, klidně postačí, když víte, že ráno vyřešíte e-maily, dopoledne navštívíte prodejnu, po obědě se stavíte ve skladu a v 15 hodin máte obchodní schůzku. Když už si další den naplánujete, napište si všechny úkoly na papír nebo do počítače. Nenechávejte si plán pouze v hlavě, na nic nezapomenete a zvýší se i vaše motivace celý váš plán absolvovat.
Tip: Jak sestavit pracovní plán a seznámení s time managementem naleznete zde
5. Strávit čas s rodinou či kamarády
Nedávný průzkum uvedl, že 10 hodin denně podnikatelé pracují. 90 % podnikatelů navíc uvedlo, že minimálně občas pracují i o víkendech. Že se musíte jako podnikatelé ohánět, nepochybuje asi nikdo, přesto byste měli být schopni vyhradit dostatek času své rodině a přátelům. Zní to jako otřepané klišé, ale opravdu se snažte trávit každý den i se svojí rodinou nebo přáteli. Kdo tvrdí, že nemá na děti nebo kamarády čas, že nemůže, jelikož má moc práce a že musí každý den trávit prací 15 hodin, by se nad sebou měl zamyslet. Většinou to totiž není o tom, že to nejde, ale že dotyčný nechce přeorganizovat čas.
Nevíte, jak správně naložit s časem? Kontaktujte naši Virtuální asistentku, která Vám ráda poradí, ale také pomůže s běžnými záležitostmi! +420 702 570 409
Jak si organizujete svůj čas v podnikání? Sdělte nám svůj tip nebo názor do komentářů. Děkujeme