Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.
New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.
SEO (Search Engine Optimalization) je disciplína online marketingu. Na první pohled na něm nic není, ale jen co se do něj pustíte, zjistíte možná, že je to překážkový běh na dlouhou trať. Musíte být vytrvalí a mít správnou techniku. A to hned na startovné čáře, která je lemována klíčovými slovy.
Naučte se správně vybrat klíčová slova
Zásadní roli v míře návštěvnosti webových stránek hrají internetové vyhledávače, v našem prostředí především Google a Seznam. Internetové vyhledavače provádějí tak zvanou indexaci – procházejí, zaznamenávají a hodnotí obsahy jednotlivých webových stránek. Jaká jsou kritéria hodnocení? Patří mezi ně atraktivita a serióznost webu i váha slov umístěných na stránce. Vysoká návštěvnost je logickým cílem většiny majitelů webových stránek. Z pohledu internetových vyhledavačů to znamená umístit se při vyhledávání na co nejvyšší pozici. Účinnou cestou, jak toho dosáhnout, je správný výběr klíčových slov.
Dobře provedený výběr klíčových slov zdaleka nespočívá pouze v porovnání hledanosti, to by byla vaše práce příliš jednoduchá. Klíčová slova s vysokou úrovní hledanosti – například „knihkupectví“ nebo „nákladní auta“ – jsou totiž zároveň vysoce konkurenční.
Abyste dosáhli umístění na dobré pozici, musíte u často vyhledávaných frází soutěžit s velkým množstvím dalších výsledků.
Návštěvníci webových stránek jsou potenciálními zákazníky či pravidelnými čtenáři. Chcete-li zvýšit účinnost přechodu od návštěvníka k zákazníkovi nebo věrnému uživateli, je potřeba při výběru klíčových slov dbát také na důležitost. Díky tomu se vám podaří přilákat na své stránky pozornost lidí, kteří je skutečně využijí, například k nákupu zboží.
Nesmíte zapomínat ani na použitelnost fráze pro obsah webu. Vytváříte-li text pro web, určitě neoceníte nutnost pracovat s frází typu „výměna kol ceník“. Přesto, že její hledanost bude na vysoké úrovni, zapracovat takové slovní spojení do přirozeného textu není příliš dobře možné. Lepší bude proto zvolit variantu „ceník výměny kol“.
Sběr dat
Sběr dat je výchozím bodem každé analýzy klíčových slov. Díky němu získáte soubor možných variant, ze kterých si pak vyberete tu nejlepší. Vhodnými nástroji pro zisk vstupních dat k analýze jsou například:
• Plánovač klíčových slov od Google Adwords
• Nástroj pro návrh klíčových slov od Skliku
• Data z Google Analytics (pokud již nějaké stránky máte)
• Data z PPC kampaní (pokud již nějaké aktivní kampaně máte)
• Google Suggest
• Našeptávač Seznamu
Přestože jsou tyto nástroje užitečné, nejsou dokonalé. Úkol rozšířit seznam vybraných frází o synonyma a jiné možné tvary bude tedy na vás. Máte-li například připravenu výchozí frázi „půjčovna motocyklů“, nabízí se vám rovněž:
Půjčovna motocyklů, půjčovna motorek, půjčovna vozů, motopůjčovna, pronájem motorky, pronájem vozu, pronájem motocyklu, motorky k zapůjčení, motocykly k zapůjčení, vozy k zapůjčení, půjčení motorky, půjčení motocyklu, půjčení vozu
Hledanost klíčové fráze
Hledanost je prvním kritériem, které určí, zda je některá fráze vhodnou volbou, nebo se pro vaše účely vůbec nehodí. K získání informací o hledanosti využijte Plánovač klíčových slov v rámci Google Adwords. Ten umožní naráz porovnat hledanost až padesáti různých variant.