Od naší mediální poradkyně Cristiny Muntean jsme do naší firmy dostali s věnováním knihu „skvělé SLUŽBY“ s podtitulem „Jak dělat služby, které vaše zákazníky nadchnou“.
Knihu jsem okamžitě začal číst, protože jak je i v ní samotné uvedeno, tak služby jsou velmi rozšířenou komoditou, i když číslo, které tvrdí, že 60% všech zaměstnanců v České republice pracuje ve službách, mě překvapilo. A ve vyspělých zemích je to ještě o 10% více. Zdá se to být logické, protože výroba se pozvolna přesouvá do Asie, kde je levná pracovní síla a státy zde nemají tvrdé předpisy na ochranu životního prostředí. Proto se musí vyspělé země orientovat více na služby.
Knihu jsem přečetl (s dlouhými přestávkami) za dva či tři dny. Kniha je psána přehledně, text je doprovázen grafickými prky a příklady z praxe, což osobně považuji za velmi dobré. I to, že většina příkladů je z České republika, velmi kvituji, jelikož samozřejmě příklady ze zahraničí se ne vždy dají aplikovat v našem prostředí.
Dle mého názoru je třeba zmínit, že informace v knize nepřináší nové, či převratné poznatky. Přečtením spíše konsolidujete své vlastní zkušenosti se službami a také si (možná) uvědomíte, kde máte drobné rezervy.
Osobně se domnívám, že stěžejní myšlenkou celé knihy je, aby se poskytovatel služby velmi dobře starat o zákazníka, zhodnocovat všechny kroky, které klient při objednávce a využití dané služby dělá a tyto kroky co nejvíce klientům zpříjemnit a zjednodušit.
Kniha „skvělé SLUŽBY“ určitě stojí za přečtení.
Čestli jste tuto knihu? Napiště nám do komentářů níže váš názor na ni.