Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.
New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.
Pro měření webu nejprve potřebujete:
- znát své podnikání, tržní prostředí, konkurenci a cíle
- mít konkrétně definovanou cílovou skupinu
- stanovit dlouhodobou strategii a krátkodobé plány
- proměnit cíle na měřitelné indikátory
- správně nastavit výši sílů
Základní metriky společné pro všechny weby – platí pro vzorky návštěvnosti z neplaceného vyhledávání:
Hlavní metriky:
- návštěvnost z přirozených výsledků vyhledávání
- návštěvnost z odkazujících stránek
- našli uživatelé to, co chtěli nebo stránku po chvíli opustili?
- přihlášení k odběru newsletteru
- sledování průchodu cesty k cíli – kde se návštěvník ztrácí?
Vedlejší metriky:
- sledování přístupů z mobilních zařízení
- zobrazení kontaktů návštěvníkem vašeho webu
- poměr brand a non-brand návštěvnosti
- procento návštěv z long-tailových frází
- na který vyhledávač se primárně zaměřit?
E-shop
Hlavní metriky:
- konverzní poměr – jaká je úspěšnost prodejů vašeho e-shopu?
- průměrná hodnota objednávky
- tržby – jaká je celková suma utržených peněz?
- marže – jaký je čistý zisk?
- hodnota za návštěvu – kolik peněz vám průměrně přinese jedna návštěva?
Vedlejší metriky:
- jaká je úspěšnost nákupního procesu a kam se lidé během něj ztrácí?
- jaký vliv má komunikace na sociálních sítích na návštěvnost či tržby?
Průměrné metriky:
- jaká je absolutní hodnota objednávek z webu?
- kolik uživatelů je potenciálními zákazníky?
- jaký je přínos z registrovaných uživatelů pro konverze?
Obsahový web, firemní prezentace
Hlavní metriky:
- průměrný čas strávený na stránce, průměrný počet zobrazených stránek
- vyplnění formuláře, registrace
- přihlášení RSS feedu, procento vracejících se návštěvníků
Vedlejší metriky:
- zobrazení informací o prodeji reklamy
Multikanálová analytika
Multikanálová analytika je poměrně sofistikovaný princip měření. Na jeho základě zjišťujeme, který kanál nebo skupina kanálů se nám vyplácí a který ne. Z těchto údajů pak můžeme vyvodit závěry o tom, do kterých kanálů je dobré více investovat a které je dobré naopak utlumit.
Ačkoliv se jednotlivé cíle a dílčí metriky u každého webu liší, základní principy měření zůstávají stejné – znalost podnikání, cílové skupiny, správné nastavení strategie a cílů.