Volné pozice/Kariéra | Blog | Pro média | Kontakt | |

Zůstaňte informovaní

Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.

New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.

Měřte inbound marketing!

  • 0

Pro měření webu nejprve potřebujete:

-          znát své podnikání, tržní prostředí, konkurenci a cíle

-          mít konkrétně definovanou cílovou skupinu

-          stanovit dlouhodobou strategii a krátkodobé plány

-          proměnit cíle na měřitelné indikátory

-          správně nastavit výši sílů

 

Základní metriky společné pro všechny weby – platí pro vzorky návštěvnosti z neplaceného vyhledávání:

Hlavní metriky:

-          návštěvnost z přirozených výsledků vyhledávání

-          návštěvnost z odkazujících stránek

-          našli uživatelé to, co chtěli nebo stránku po chvíli opustili?

-          přihlášení k odběru newsletteru

-          sledování průchodu cesty k cíli – kde se návštěvník ztrácí?

 

Vedlejší metriky:

-          sledování přístupů z mobilních zařízení

-          zobrazení kontaktů návštěvníkem vašeho webu

-          poměr brand a non-brand návštěvnosti

-          procento návštěv z long-tailových frází

-          na který vyhledávač se primárně zaměřit?

 

E-shop

Hlavní metriky:

-          konverzní poměr – jaká je úspěšnost prodejů vašeho e-shopu?

-          průměrná hodnota objednávky

-          tržby – jaká je celková suma utržených peněz?

-          marže – jaký je čistý zisk?

-          hodnota za návštěvu – kolik peněz vám průměrně přinese jedna návštěva?

 

Vedlejší metriky:

-          jaká je úspěšnost nákupního procesu a kam se lidé během něj ztrácí?

-          jaký vliv má komunikace na sociálních sítích na návštěvnost či tržby?

 

Průměrné metriky:

-          jaká je absolutní hodnota objednávek z webu?

-          kolik uživatelů je potenciálními zákazníky?

-          jaký je přínos z registrovaných uživatelů pro konverze?

 

Obsahový web, firemní prezentace

Hlavní metriky:

-          průměrný čas strávený na stránce, průměrný počet zobrazených stránek

-          vyplnění formuláře, registrace

-          přihlášení RSS feedu, procento vracejících se návštěvníků

 

Vedlejší metriky:

-          zobrazení informací o prodeji reklamy


Multikanálová analytika

Multikanálová analytika je poměrně sofistikovaný princip měření.  Na jeho základě zjišťujeme, který kanál nebo skupina kanálů se nám vyplácí a který ne. Z těchto údajů pak můžeme vyvodit závěry o tom, do kterých kanálů je dobré více investovat a které je dobré naopak utlumit.


Ačkoliv se jednotlivé cíle a dílčí metriky u každého webu liší, základní principy měření zůstávají stejné – znalost podnikání, cílové skupiny, správné nastavení strategie a cílů. 

Kategorie: Články







blog comments powered by Disqus