Volné pozice/Kariéra | Blog | Pro média | Kontakt | |

Zůstaňte informovaní

Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.

New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.

Inbound marketing – Poznejte svého zákazníka

  • 0

Víte komu a jak nabízet své produkty či služby?

Zákazník je ten, koho se snažíme přimět, aby se o nás zajímal a nakonec nakoupil naše produkty či služby. Pokud ho již na začátku dobře identifikujete, můžete své online aktivity lépe přizpůsobit jeho potřebám, a tím dosáhnout maximální efektivity.

Vytvořte si svého zákaznického avatara

Znáte-li cílovou skupinu, můžete se zaměřit na styl komunikace, obsahu webu, vizualizaci stránek i na výběr webů, kde budete své produkty nebo služby prezentovat.

Zamyslete se nad tím, komu prodáváte:

1.       Identifikujte sami sebe

a.       Jaký nabízíte produkt?

b.      Jaká je jeho cena?

c.       Kde podnikáte?

d.      Kde prodáváte?

  1. Jak se má vaše firma prezentovat?

     
  1. Poznejte zákazníka a čleňte

Zákazníci nejsou jednotná skupina – mohou se od sebe lišit zájmy, pohlavím, věkem, vnímáním informací,…

Při členění zákazníků se můžete odrazit od těchto kritérií:

  1. pohlaví, věk, povolání, vzdělání,
  2. stát, kraj, město
  3. životní styl, sociální vrstva, typ osobnosti
  4. postoj k výrobku, frekvence a důvod nákupu,…

e.      co dělá ve volném čase, zda má rodinu,…

  1. kde se pohybuje, co navštěvuje,…

Čím přesněji cílovou skupinu vytipujete, tím lépe pro vás. Snáze poznáte svého klienta a bude vědět, co, kdy, kde a jak mu z vašeho sortimentu nabídnout.

Buďte realisté – drahé luxusní hodinky stěží osloví mladé lidi nebo důchodce. Takový produkt si koupí například dobře zajištěný čtyřicátník na manažerské pozici, který se pohybuje ve společnosti. Snažte se tedy při stanovení těchto cílových skupin vžít do kůže těchto lidí. Situaci také můžete řešit dotazníkovým průzkumem.

 

  1. Seznamte se ještě blíže

Už víte, koho chcete na internetu oslovit. Zjistili jste, co ho zajímá, jak se chová a jaké navštěvuje webové stránky. Využijte těchto poznatků.

Prodáváte nějaký univerzální výrobek, například žvýkačky? Teenagera možná nezaujme infografika, která říká, jak je žvýkání zdravé pro zuby a dásně. Bude ho zajímat video, obrázky a diskuze na sociálních sítích. To naopak neplatí pro obchodníka, který si chce při svých jednáních udržet svěží dech. Tisková zpráva pro něj bude mnohem přijatelnější.


Personalizujte Colombovu manželku:

Pomoci Vám můžou i persony – fiktivní zákazníci. Persona je smyšlená osoba, která je ale vystavěna nad reálnými daty a vaší představu o dané osobě.

Profil persony by měl obsahovat: ilustrační fotografii, jméno, věk, zájmy, příjmy, profesi, pohlaví, bydliště, problém, který váš zákazník řeší.

Jak na to?

-          Sepište hlavní problémy, které vaše služba nebo web řeší. Podle toho určete, kolik person potřebujete.

-          Promluvte si s lidmi, kteří jsou nejčastěji v kontaktu s vašimi zákazníky, a sestavte seznam problémů, které zákazníci řeší.

-          Vytvořte dotazník, který vyplní vaši zákazníci, a ověřte si, zda jste se trefili.

-          Pokud máte persony vytvořeny, zpětně si projeďte svůj web jejich očima. Píší texty o problému dané persony,…?

Kategorie: Články







blog comments powered by Disqus