Volné pozice/Kariéra | Blog | Pro média | Kontakt | |

Zůstaňte informovaní

Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.

New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.

Ochrana spotřebitele: poctivost prodeje výrobků a poskytování služeb

  • 0

V druhé časti Zákona o ochraně spotřebitele č. 634/1992 Sb. v § 3 se dozvíme o poctivosti prodeje výrobků a poskytování služeb neboli o povinnostech prodávajícího.

Povinností výrobce ze zákona je prodávat své výrobky jen ve správné hmotnosti, míře či množství a umožnit spotřebiteli překontrolování těchto skutečností.

Požadovaným množstvím je považováno takové množství, které je uvedeno na obalu, reklamě či ústně. Pokud množství či hmotnost je přesahována na úseku podnikání a je tím úmyslně způsobena nemalá škoda, mohlo by se jednat i o trestný čin poškozování spotřebitele.

Povinností výrobce je dále také poskytování služeb a prodávání výrobků v předepsané jakosti za ceny sjednané v souladu s cenovými předpisy i je správně účtovat. Činnosti advokátů, notářů, lékařů, auditorů, daňových poradců apod. jsou upravovány zvláštními zákony a dozor nad ochranou spotřebitele se tím svěřuje profesním sdružením či jiným orgánům státní správy.

Jakost je souhrnem vlastností určujících kvalitu výrobku směrodatnou pro jeho způsobilost k použití. Poskytovatel služby je povinen prodávat výrobky a poskytovat služby v jakosti jím uváděné, předepsané, schválené či jakosti obvyklé dle Zákona o ochraně spotřebitele, kterým jsou stanoveny kritéria jakosti. Je-li jakost předepsána nebo schválena, musí poskytovatel dodržovat minimálně takto stanovenou úroveň jakosti. Když poskytovatel uvádí vyšší jakost než předepsanou či schválenou, musí dodržet uvedenou vyšší jakost.

Prodávající jsou povinni  u cen výrobků a služeb sjednávat ceny v souladu s cenovými předpisy a také povinni ceny správně účtovat.

Kategorie: Články







blog comments powered by Disqus