Volné pozice/Kariéra | Blog | Pro média | Kontakt | |

Zůstaňte informovaní

Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.

New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.

Vztah SEO a inbound marketingu

  • 0

Vztah SEO a inbound marketingu

Před pár lety bylo SEO (optimalizace pro vyhledávače) spíše technickou disciplínou. Šlo především o to mít správně vyladěné všechny technické faktory, jako byly titulky či nadpisy, důležitá byla sémantika zdrojového kódu a bez hezké adresy bylo velmi problematické se na přední pozice ve vyhledávačích dostat.

Význam technických faktorů poklesl, když samotné vyhledávače začaly dávat důraz spíše na zpětné odkazy. Nedávno rozhodoval hlavně počet odkazů, a na to, jestli byl web a jeho obsah kvalitní, se příliš nehledělo.

Zlom nastal v roce 2012, kdy vyhledávač Google uvedl dvě zásadní změny svého algoritmu řazení výsledků. Dobrých pozic byly zbaveny weby, na které směrovalo velké množství nekvalitních odkazů, ale i weby, které kopírovaly obsah z jiných webů. Veškerá dosud fungující pravidla optimalizace se najednou stala historií, příliš optimalizované weby v pozicích spadly a SEO konzultanti museli změnit postup své práce.

Náskok tedy získali ti, kteří od začátku kvalitně zvyšovali rozmanitost svoji propagace a budovali sice pomaleji, ale o to poctivěji svoji viditelnost na mnoha místech.


SEO končí? Právě naopak!

SEO už nemůže existovat samo o sobě jako pevně ohraničený kanál, který stojí mimo ostatní marketingové aktivity. Získávání odkazů čistě pro účely robotů vyhledávačů už nefunguje. Správný odkaz je takový, který je hlavně vybudován pro získání návštěvnosti. To, že pomáhá zároveň i pozicím, je bonus navíc. SEO ≠ inbound marketing, SEO je součástí inbound marketingu.


Inbound marketing

Vytváření komplexní strategie budování zdrojů především neplacené návštěvnosti, je i odpověď na to, jakým směrem se bude dál vyvíjet optimalizace pro vyhledávače. Sociální sítě, specializované vyhledávače, SEO, propagace pomocí PR, to všechno je propojeno dohromady a navzájem si pomáhá.

Pro SEO bude dále důležité, aby se autoři stránek nesnažili ohýbat algoritmy vyhledávačů, ale šli jim co nejvíce naproti. Vyhledávače budou čím dál tím více uvažovat jako lidé, vyhodnocovat kvalitní obsah a kvalitní weby a všímat si nepřirozených propojení.

Kategorie: Články







blog comments powered by Disqus