Volné pozice/Kariéra | Blog | Pro média | Kontakt | |

Zůstaňte informovaní

Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.

New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.

Svět copywriterů

Říkáte si, kdo vymýšlí poutavé reklamní texty na webových stránkách? Seznamte se s copywritery. Jsou to textaři, jejichž pracovní náplní je tvorba reklamních a marketingových textů. Copywriter tedy vytváří reklamní texty, články na blogy, PR články, slogany, vytváří newslettery, apod. Nic těžkého, říkáte si? Nenechte se zmást.  Tato speciální odnož psaní vznikla s rozvojem internetu. Co je důležité, psát pro tištěná média je něco jiného, než psát pro elektronický svět. Copywriter by měl také disponovat znalostmi z oblasti SEO - optimalizace pro vyhledávače. Jedná se o tvorbu a úpravu webových stránek tak, aby se ve vyhledávačích objevovaly mezi prvními. Získají tak více čtenářů, uživatelů, apod. Dobrý copywriter úzce spolupracuje se zadavatelem.

Copywriting není o kopírování cizích textů, naopak, je o kreativitě a osobité tvorbě. Jedná se o tvůrčí práci, získávání zdrojů, práci s nimi a tvorbu výstupů a závěrů. Určitě není třeba připomínat, že důležitá je výborná znalost gramatiky a českého jazyka obecně. Důležité je umět pracovat i s odobrnými tématy a umět pojmout a zpracovat dané téma tak, aby zaujalo čtenáře a aby jej přesvědčilo. Co se týče vyúčtování práce copywriterů, často probíhá na základě sazby za 1 normostranu, dalšími možnostmi jsou vyúčtování na základě času, který nad tvorbou zakázek strávili či stanovením ceny předem za kompletní práci na zakázce. Copywriteři často pracují na živnostenský list, ovšem není to podmínkou. V každém případě je důležité uzavřit se zadavatelem smluvní vztah, aby se nestalo, že za svou práci nedostanete zaplaceno, či jiná podobná nepříjemnost.

Kategorie: Články







blog comments powered by Disqus