Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.
New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.
Známe je všichni, v profesním životě se jim nevyhneme - telefonáty, telefonáty, telefonáty. Denně uskutečníme spoustu více či méně důležitých hovorů. Jak na vás lidé na druhé straně linky působí? A jak působíte vy na ně?
Důležité je nejprve si uvědomit, že při hovoru vystupujete nejen za sebe, ale také za firmu, kterou reprezentujete. Jak zapůsobíte na volaného vy, stejný obrázek si udělá o vaší společnosti.
PRVNÍ DOJEM
Zpravidla je rozhodující první dojem. Máte přibližně 15 vteřin na to, abyste volaného zaujali. Šanci na to udělat dobrý první dojem máte pouze jednu, tato možnost se již nebude vícekrát opakovat.
OBSAH AŽ NA DRUHÉM MÍSTĚ
Telefonát tvoří nejen jeho obsah, tedy slova, ale také tón a zabarvení hlasu, který použijete. Slova mají na celkový dojem z hovoru pouze přibližně 35% zásluhu, celých 65 % tvoří náš tón hlasu.
STINNÉ STRÁNKY KOMUNIKACE PO TELEFONU
Každý druh komunikace sebou nese širokou škálu výhod i nevýhod. Hlavní nevýhody komunikace po telefonu jsou:
VÝHODY KOMUNIKACE PO TELEFONU
Klady tohoto druhu komunikace jsou:
STRUKTURA HOVORU
Jako první použijte pozdrav, ten zpravidla volající téměř nevnímá, poté představte sebe a Vaši firmu.
Např. „Dobrý den, Jana Nováková, společnost XYZ.“ Případně: „Dobrý den, společnost XYZ, Jana Nováková.“
Poté stručně informujte volaného, z jakého důvodu ho kontaktujete.
Po vzájemném projednání problematiky formou dialogu krátce zrekapitulujte hovor a s poděkováním se rozlučte.
PROFESIONÁLNÍ HOVOR
Profesionálně vedený hovor je tvořen těmito aspekty: