Volné pozice/Kariéra | Blog | Pro média | Kontakt | |

Zůstaňte informovaní

Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.

New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.

Změna operátora

Rozhodli jste se změnit operátora a nevíte jakou lhůtu má na převedení vašeho čísla? Praxe je taková, že na přenesení čísla ke konkurenci mají čas až do konce výpovědní lhůty, ale většinou to bývá do 30 dnů. V této oblasti dochází od února 2018 ke změně a to takové, že vám musí operátor přenést číslo do deseti dnů.

S tím souvisí i to, že samotnou smlouvu budete moct ukončit také za 10 dní.  Jiná situace bude, když zákazník vypoví smlouva  a nepořádá o přenesení čísla, tady platí 30-ti denní výpovědní lhůta.

Pokud operátoři pravidla poruší, hrozí jim pokuta ve výši až 15 milionů korun, nebo pět procent z výše čistého ročního obratu za poslední uzavřený účetní rok.

U smluv na dobu určitou může být i po jejím ukončení účtována smluvní pokuta za nedodržení termínového závazku. Nic se tedy nemění na pravidle, že pokud máte smlouvu na dobu určitou, tak ji sice můžete kdykoli vypovědět, nově tedy i s desetidenní výpovědní lhůtou, ale budete platit pokutu za předčasné ukončení smlouvy. Ta je ze zákona omezena na maximálně 20 procent zbývajících závazků. Pokud tedy například platíte tarif 500 korun měsíčně a zbývá vám 10 měsíců, pak pokuta dělá 1000 korun.

Přenos probíhá tak, že stávající operátor vygeneruje číselný kód přenosu, který předáte svému novému operátorovi. Ten vyřeší procesní stránku věci s opouštěným operátorem.

Kategorie: Články







blog comments powered by Disqus