Volné pozice/Kariéra | Blog | Pro média | Kontakt | |

Zůstaňte informovaní

Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.

New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.

Jak se chovat, máte-li ve firmě nového zaměstnance?

  • 0

Co je důležité, když do firmy přijímáte nového zaměstnance? Jak ho správně motivovat a zajistit, aby se v novém zaměstnání cítil dobře?

Nový zaměstnanec si vždy klade otázku, zda udělal dobře, že nastoupil právě do této firmy. Úkolem stávajícího týmu je pomoci mu si na tuto otázku odpovědět kladně. Musíte si být ale jisti, zda se uchazeč na tuto pozici skutečně hodí a je tím, koho hledáte.

Důležité je rozhodně nového člena týmu představit všem stávajícím zaměstnancům a objasnit mu, kdo ve firmě plní jakou funkci, aby nedocházelo k trapným omylům. Nováček musí vědět, na koho se v případě potřeby může obrátit. Určitě ho také proveďte po firmě, aby věděl, kde je například kuchyňka atd.

Nového zaměstnance je potřeba seznámit s cíli firmy, širšími souvislostmi a ukázat mu, jak do celého konceptu zapadá on a jeho funkce.

Vymezte si s nováčkem pravidla. Pokud máte nějaká v psané formě, je potřeba jej s nimi seznámit a to ideálně tak, že si je s ním osobně projdete. Potřeba je také seznámit jej s pravidly chování na pracovišti. Dobré je s ním projít i pravidla bezpečnosti, jako únikové východy. Na škodu není ani seznam kontaktů an osoby, na které se může v nouzi obrátit. Dobré je seznámit jej také s různými firemními zvyklostmi, jako např. rozpis úklidů pracoviště, fond na kávu aj. Pomůžete tím zamezit případným špatným reakcím kolegů.

Sledujte, jak nováček zapadá do celého týmu a pozorujte jeho výkony nejlépe po dobu prvních tří měsíců. Cílem není hodnotit, zda nováček dělá dostatečné množství úkolů, ale spíše podpora a pomoc při zvládání nových věcí.

Svolávejte pravidelné schůzky týmu, kde se budete navzájem lépe poznávat, ujasňovat si hodnoty a postupy. Je také vhodné, aby nováček s každým z týmu strávil určitý čas a tím pochopil jeho úkoly a přínos pro firmu.

Srozumitelně vysvětlujte všechny úkoly a dejte novému zaměstnanci dostatek času na jejich pochopení a zvládnutí. Nezahlcujte ho hned všemi informacemi, úkolujte ho postupně a buďte mu pravidelně k dispozici pro případ, že by měl nějaké dotazy, nebo nastaly nejasnosti.
Pravidelně poskytujte zpětnou vazbu a nezapomeňte zmínit úspěchy a tím nováčka motivovat. Protože správná motivace je to nejdůležitější, co můžete zaměstnanci poskytnout.

Kategorie: Články







blog comments powered by Disqus