Volné pozice/Kariéra | Blog | Pro média | Kontakt | |

Zůstaňte informovaní

Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.

New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.

Stornování jízdenek

Už se vám někdy stalo, že jste si koupili jízdenku na vlak a znenadání se vám změnily plány a jízdenka již nešla stornovat. První kdo přišel k vrácení jízdenek byla společnost Student Agency, kde bylo možné stornovat jízdenku do 30 minut před odjezdem za 10Kč poplatek.

České dráhy naproti tomu s vrácením jízdného odolávaly dlouhá léta. Ne, že by to nešlo, ale proces vrácení byl komplikovaný, mimo e-shop bylo nutné vypisovat písemné žádosti a na peníze jste si počkali klidně i měsíc. Se srážkou, samozřejmě.

To se mění, protože od pátku 15. září 2017 začala platit nové Smluvní přepravní podmínky Českých drah, které zjednoduší a zpřehlední pravidla vrácení jízdného a peněz za něj.

A jaké novinky čekají na cestující nejen Českých drah.

1. Jízdenky ČD zakoupené na pokladně

Pokud si u pokladní přepážky. Českých drah koupíte jízdenku v předprodeji na jiný den, do 23:59 hod. dne, který předchází dni její platnosti, ji budete moci vrátit bez storno poplatku. Za stejných podmínek můžete vrátit jízdenku i do 15 minut od jejího zakoupení i v den platnosti. Ve všech ostatních případech bude při vrácení jízdenky storno poplatek ve výši 100 Kč. U skupinových jízdenek pro více cestujících bude srážka 100 Kč za každých maximálně 6 cestujících.

2.  Místenky ČD zakoupené na pokladně

Místenky zakoupené u pokladní přepážky můžete beze srážky vracet až do 15 minut před odjezdem vlaku. Po tomto termínu bude z každé vracené místenky uplatněn storno poplatek ve výši 100 %.

3. Jízdenky ČD zakoupené na e-shopu

Jízdenky zakoupené přes e-shop Českých drah je možné bez jakéhokoliv storna vrátit do 15 minut před začátkem jejich platnosti. Aby byla tato změna možná, budou jízdenky z e-shopu nově platit až od vlaku, který bude na jízdence uveden.

Dochází také k výraznému zkrácení doby, po které se vám platba jízdenky vrátí zpět na účet. Pokud zrušíte celou jízdenku ve stejný den, jako jste si ji zakoupili, a zároveň nejpozději 15 minut před odjezdem příslušného vlaku, částka se prakticky okamžitě na účtu platební karty stornuje bez zaúčtování.

V případě, že budete rušit jízdenku zakoupenou na e-shopu v předprodej částka se vám připíše zpět na účet zhruba do dvou pracovních dnů.

Pokud se rozhodnete, že z důvodu zpoždění vlaku vůbec nepojedete, nově můžete jízdenku vrátit bez srážky až tehdy, pokud vlak bude na odjezdu opožděn o 30 a více minut. Pokud je doba zpoždění kratší, vzniká vám nárok na návratek beze srážky pouze tehdy, pokud by u přestupního spojení došlo k ujetí přípoje a příjezd do cílové stanice by tak byl o 60 a více minut opožděn.

A jak je to u jiných dopravců?

LEO Express 

Zákazníci mohou jízdenky stornovat až do minuty odjezdu spoje. Pokud mají založený účet, tak se jim výše jízdného připíše bez poplatku do našich leokorun na nákup dalších jízdenek. Když si jízdenku koupí na pokladně, nebo ji platí hotově či platební kartou, zaplatí za vrácení jízdního stornopoplatek 30 Kč.

Zpoždění do 60 minut nemá žádnou kompenzaci. Do 120 minut je to 25 % z jízdního, nad 120 minut je to polovina. Pokud by LEO Express zrušil sám spoj, kompenzace je 150 % z ceny jízdného. Při kompenzaci přitom LEO Expres nesleduje, kdo zpoždění zavinil, a můžete ji získat i v případě, že dopravce za zpoždění nemůže.

Regiojet 

Jízdenky je možné bez poplatku vracet do 15 minut odjezdu vlaku.  Může si ji vybrat, nebo použít pro další nákup.  Také Regiojet má kompenzaci za zpoždění vlaku. Na rozdíl od Českých drah ale sleduje důvody zpoždění. Pokud vznikla chyba na straně Regiojetu, od 31. minuty zpoždění vám vyplatí kompenzaci. Pokud ale zpoždění není z jeho příčiny nedostanete nic, dopravce za to nemůže.

Kategorie: Články







blog comments powered by Disqus