Volné pozice/Kariéra | Blog | Pro média | Kontakt | |

Zůstaňte informovaní

Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.

New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.

Spolupráce firem s personálními agenturami

  • 0

Důvodem je ve většině případů požadavek na flexibilní pracovní dobu. S agenturami často spolupracují firmy zabývající se výrobou, nebo logistikou, které reagují na aktuální poptávku a tak nároky na počet zaměstnanců mohou kolísat.

Dalším důvodem ke spolupráci s agenturou může být vytíženost zaměstnavatele, který zkrátka nemá čas se zabývat vypisováním nové pracovní pozice a následným tříděním kandidátů.

Jak by měla správně vypadat spolupráce firmy s personální agenturou?

V případě hledání nového zaměstnance obdrží agentura od firmy požadavky, na základě nichž vystaví inzeráty jednak na svém webu, ale i na různých pracovních portálech, případně na sociálních sítích.

Vytipované uchazeče přizve k osobnímu pohovoru, kde ověří jejich dovednosti, popř. jazykové znalosti.

V případě, že uchazeč uspěje, doporučí jej agentura na pohovor přímo v dané firmě. Kvalitní agentura své uchazeče předem informuje o požadavcích firmy, se kterou spolupracuje, upozorní, jak se chovat při pohovoru a čeho se vyvarovat. Může je také upozornit na nedostatky v přineseném životopisu.

Po celou dobu výběrového řízení jsou kandidáti v kontaktu s personalisty, kteří je o všem informují.

V případě neúspěchu by měl každý kandidát dostat zpětnou vazbu o příčinách neúspěchu.

Pro uchazeče jsou služby agentury zcela bezplatné a podmínky pro agenturní a kmenové zaměstnance by měly být totožné.

Nejčastěji se agenturní zaměstnanci vyskytují ve výrobě a v logistice, kde potřeba pracovníků kolísá. Dalšími častými místy obsazovanými agenturami jsou různá call centra.

Výhody spolupráce jsem již naznačila. Pojďme se podívat na nevýhody, které spolupráce s agenturami představuje.

První nevýhodou je jistě fakt, že agentura nespolupracuje s firmou natolik úzce, aby zvládla plně absorbovat firemní kulturu a tak rozpoznat opravdu toho nejvhodnějšího kandidáta. To ale nemusí platit vždy, je to problém spíše větších agentur, které mají současně větší množství klientů.

Další neopomenutelnou nevýhodou je u některých agentur potřeba navrhovat co největší množství uchazečů a tak nedochází k dostatečné selekci a na pohovor do firmy se dostanou i méně vhodní uchazeči, což firmě ve výsledku čas nešetří.

Úkolem agentur je především přinést s sebou nějakou přidanou hodnotu. Něco, co sám personalista firmy neumí nebo nezvládne, což v současné době velké množství agentur nesplňuje a tak agentury personalisty pouze zbavují mravenčí práce.

Kategorie: Články







blog comments powered by Disqus