Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.
New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.
Generace tzv. mileniálů, neboli generace Y (lidí narozených mezi roky 1980 a 2000) hraje stále významnější roli na trhu práce. Jejich představou ve většině případů je rychlé budování kariéry, jistota, kterou chápou jinak, než předchozí generace a možnost pracovat flexibilně. Nejčastěji hledají pracovní pozici, kde se přihlíží spíše k výsledkům, než k odpracovaným rokům.
Na tyto nároky nejlépe reagují firmy poskytující podnikové služby, kde je průměrný věk zaměstnanců 31 let a které často nabízejí možnost práce z domu.
Vzhledem k poměrně nízké nezaměstnanosti nyní firmy ztrácejí svoji dominantní pozici při výběrových řízeních a tak jsou nuceny se stále více uchazečům přizpůsobovat, což má na trh práce nezanedbatelný vliv
Stále častěji firmy reagují na chuť mladých se učit a tak investují do nejrůznějších vzdělávacích programů a jazykových kurzů. Spousta mileniálů je ale ochotná do svého vzdělání investovat i vlastní peníze.
Z průzkumů vyplývá, že většina mladých je také připraveno pracovat i po 65. roce věku, 27% předpokládá, že bude pracovat ještě po sedmdesátce a 12% říká, že bude patrně pracovat až do smrti. Často pracují tvrdě a více, než předchozí generace. S tím se ale pojí potřeba občas vypnout a dobít baterky. Na základě tohoto si spousta mileniálů plánuje volno delší, než 4 týdny. U žen je volno často spojeno s péčí o děti, ale potřeba dovolené za účelem odpočinku je u žen i mužů zhruba stejná.
Je nevyhnutelné, aby náboroví zaměstnanci naslouchali tomu, co současná a budoucí generace na trhu práce hledá a našli nové způsoby, jak zaměstnance motivovat a zajistit každému osobní rozvoj dle jeho představ. A také je nutné si uvědomit, že to co funguje u mileniálů, funguje i u zbytku pracovní síly.