Volné pozice/Kariéra | Blog | Pro média | Kontakt | |

Zůstaňte informovaní

Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.

New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.

Jak zaujmout zákazníka svého e-shopu

Stále více přibývá obchodníků na internetu, kteří provozují svůj e-shop. V České republice je jich téměř 40000. Jak však zaujmout své zákazníky, aby se k vám vraceli? Odborníci říkají, že rozhoduje prvních 5 sekund, zda zákazníka natolik zaujmete svojí internetovou nabídkou.

Ukážeme si nejdůležitější body jak toho docílit


1. Zaujmout grafikou

 Grafika se vytváří (i vnímá) na podkladě subjektivního vkusu. Vytvořit grafiku webu, která se bude líbit všem, to podle mého názoru nejde.
 Pokud chcete vyčnívat z řady, v dobrém slova smyslu, tedy zaujmout zákazníka, který u vás bude pravidelněji nakupovat, musíte na to zřejmě jinak. Jednou z cest může být třeba právě vkusná originalita grafiky.


2. Přehlednost a funkčnost webu

Můžete mít originální grafiku, ale pokud se v ní zákazník začne ztrácet a neví, na co a kde má kliknout, je to určitě špatně. Zákazník nesmí na webu bloudit. Měl by přehledně vidět vaši nabídku, resp. mít přehledně zobrazené produkty, které e-shop nabízí.


3. Platba a dodání zboží

Každý zákazník preferuje jiný způsob platby jeden chce platit hotově nebo dobírkou, jiný zase preferuje bezhotovostní platbu.

Čím více variant plateb nabídnete, tím oslovíte větší okruh zákazníků.
 
Totéž platí i u dodání zboží. Některý zákazník upřednostní osobní odběr, jiný zase doručení dopravcem nebo dodání na smluvní odběrný point. Také sám e-shop může mít provozovanou vlastní dopravu zboží přímo k zákazníkovi.
 
Zauvažujme nyní, co jistě zákazník ocení:

-       bezplatné vyzvednutí zboží „ve výdejně“,

-       bezplatnou dopravu (či za nízkou cenu),

-       nulové doběrečné,

-       podpora 24 hodin denně,

-       výdejní místo otevřené od pondělí do neděle (např. od 8 do 20 hodin denně).

V současné době však asi nejvíce zaboduje rychlá dostupnost zboží – tj. skladem, včetně okamžitého předání zákazníkovi.


4. Dárky, slevy, odměny


Odměny a slevové akce je spousta a e-shopy je využívají. Málokterý e-shop však, dle mého názoru, cílí na zákazníka osobně.  Jeden e-shop mi zasílá, a to každoročně, přání k svátku a k tomu přidá i finanční dárek. Jedná se samozřejmě o pár drobných a vše je podmíněno provedeným nákupem v budoucnu, ale i přesto je to další „trik“, jak na sebe e-shop může upozornit a zůstat v povědomí zákazníka.


5. Reklama na internetu

Dnešní IT technologie, aplikované v reklamě, dovedou zákazníka nejen najít, ale i dále „stopovat“ a produkt mu stále připomínat na různých internetových stránkách.

I reklama cílená na sociálních sítích je dobrá volba. Všude lze při reklamních kampaních nastavit cenové stropy, takže vás reklama nezruinuje.

6. Nabízet více

Jako hlavní příklad lze uvést prodloužení 14denní lhůty pro odstoupení od kupní smlouvy (vrácení zboží spotřebitelem a následné vrácení peněz e-shopem) např. až na dobu jednoho měsíce.
 
Čím si však lze „úspěšně“ pošramotit pověst, je přehnaný e-mailový marketing. Pokud budete posílat e-mailem nabídky každý den, určitě se zákazníci brzy začnou z odběru vašich newslleterů odhlašovat.

Kategorie: Články







blog comments powered by Disqus