Volné pozice/Kariéra | Blog | Pro média | Kontakt | |

Zůstaňte informovaní

Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.

New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.

Na co si dát pozor při pojišťování mobilního telefonu

Každý z nás má jistě povědomí o tom, že když se nám porouchá mobilní telefon do dvou let od jeho koupě a poškození si nezpůsobíme sami, máme nárok v záruční době tento přístroj reklamovat. Pokud však tuto škodu způsobíme my sami či nám mobilní telefon někdo ukradne, reklamace nebude oprávněná. Jako vhodné řešení těchto situací se jeví sjednání pojištění tohoto přístroje.  Pojistit telefon nebo tablet je možné přímo v prodejnách operátorů a to v den koupě. Důležité ovšem je, před podpisem pojistné smlouvy důkladně si pročíst její znění. Častokrát se totiž stává, že pojistka se nevztahuje na všechny situace a pojištění tak pro nás bude postrádat účel.

Podle prodejců mobilních telefonů musí být situace vzniku škody nahodilá a nepředvídatelná. Pokud vám tedy vypadne telefon ze zadní kapsy kalhot, může společnost argumentovat tím, že tuto situaci bylo možno předvídat. Každá situace je posuzována individuálně a právě nahodilost a nepředvídatelnost zde hrají hlavní roli. Předmětem posuzování tedy je, zda dotyčná osoba, která má uzavřené pojištění, nemohla situaci, kdy došlo k poškození přístroje, očekávat a zabránit tak jejímu vzniku či jí předejít. Podstatné je, jak k dané situaci došlo. Pojištění lze uplatnit např. při vykradení uzamčených prostor či při neočekávaném pádu způsobeném vnějšími vlivy. Naopak, pojištění nelze uplatnit při ztrátě zařízení (zapomenutí), či při poškození dítětem do 8 let.

Kategorie: Články







blog comments powered by Disqus