Volné pozice/Kariéra | Blog | Pro média | Kontakt | |

Zůstaňte informovaní

Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.

New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.

Nejčastější otázky při pracovním pohovoru

Jaké otázky Vás čekají při pracovním pohovoru? Cílem personalistů není vás nachystat, ale snaží se vás co nejvíce poznat a zjistit jak reagujete na jejich otázky. Přirozenost je v tomto případě důležitá, je ale také dobré odpovídat s vědomím, že se ucházíte o určitou konkrétní pozici a úkolem personalisty je zjistit, jestli se pro tuto pozici hodíte.

Ukážeme si několik nejčastějších otázek personalistů:


1. Můžete nám o sobě něco povědět?

Otázka, která má za cíl zjistit, jak je člověk schopen odpovědět na takto široké téma. To, jakým směrem kandidát odpovědi zaměří, prozradí jeho schopnost hovořit k věci. Jelikož se jedná o pracovní pohovor, měli byste zmínit především dosavadní pracovní zkušenosti a vlastnosti, které souvisejí s pracovní pozicí.
 
Pokud se však jedná absolventa , který nemá mnoho zkušeností, je dobré zmínit obor, který studoval, projekty, jichž se účastnil, různé praxe či stáže apod.


2. Co je vaší největší chybou?

Je dobré zmínit nějakou vlastnost, která v zásadě může být i pozitivní nebo přínosná, jako je např. zaměření na detail, pečlivost, upřímnost, dlouhodobé plánování. Pro vás i personalistu však bude rozhodně přínosnější, pojmete-li tuto otázku jako dotaz na to, o čem jste si vědomi, že byste na sobě mohli zlepšit nebo co už se zlepšovat snažíte. Zejména v souvislosti s nabízenou pozicí.
 
Pokud se totiž ucházíte o místo, kde je potřeba dobrá a efektivní organizace, není dobré jako svou slabinu uvádět potíže s dodržováním termínů. Zrovna tak přehnaná pečlivost a velký důraz na detail nebudou oceněny u pozice, která vyžaduje kreativitu a schopnost improvizovat. Proto je dobré se na tuto otázku dopředu připravit.


3. Proč chcete u nás pracovat?

Připravte si  důvody nebo aspekty, pro které vás zaujala nabídka na pozici právě u firmy, kam na pohovor jdete. Také si najdete co nejvíce informací o dané firmě.  
Velmi dobře si také prostudujte popis dané pozice a připravte si vlastní otázky na náplň práce nebo na společnost samotnou (např. velikost týmu, způsoby komunikace a hodnocení, možnost vzdělávání, benefity atp.).


4. Popíšete nám některou z vašich hlavních aktivit?

Nejdříve uveďte vlastnosti a dovednosti, které jsou podstatné pro konkrétní pracovní pozici. Například vlastnosti u pozice asistentky: organizační a komunikační schopnosti, schopnost si určit priority v rámci zadaných úkolů, zodpovědnost apod. A pak můžete přidat všechna další pozitiva, která by ve vaší osobě firma získala.


5. Jaká je vaše představa o mzdě?

Jako první by otázku týkající se mzdy měl položit zaměstnavatel, nikoliv uchazeč o zaměstnání. V odpovědi je vhodné zmínit minimální a optimální představu o hrubé mzdě. Předem se také zeptejte  na formu benefitů a dalších motivačních nástrojů, které firma nabízí.
 
Neuvádějte příliš velký rozptyl – velký prostor na vyjednávání většinou není, tak si zbytečně nestanovujte příliš nízkou dolní hranici. Buďte ale realisté, do vaší kalkulace zahrňte i různé benefity, které daná firma nabízí, a jednou vyřčenou představu během výběrového řízení neměňte. V této souvislosti doporučujeme znát aktuální situaci na trhu práce, i co se týče platového rozmezí u pozice, o kterou se ucházíte.
 

Kategorie: Články







blog comments powered by Disqus