Volné pozice/Kariéra | Blog | Pro média | Kontakt | |

Zůstaňte informovaní

Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.

New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.

Máte e-shop? Pověst firmy může kazit i kurýr

  • 0

Všude na nejrůznějších diskuzích na internetu narazíte na spoustu stížností na řidiče přepravních společností, které distribuují zboží z nejrůznějších e-shopů. Špatná komunikace ze strany dopravce, zpoždění dodání zásilky, poškození zásilky, ale i nepříjemné chování řidičů, to všechno může zkazit celkový dojem z nákupu na internetu.

Podnikatelé by tak těmto prohřeškům měli věnovat větší pozornost, jelikož i kvalita dopravy se často promítá do celkového hodnocení služeb obchodníků. V průzkumu, který mezi zákazníky udělal nákupní rádce Heureka.cz, vyplynulo, že to platí v 82 %.

Ovšem ne každý dopravce, tedy spíše jeho řidiči, fungují tak, jak by správně měli a jak by si mnozí zákazníci představovali. A proto si také někteří větší čeští internetoví prodejci začínají dopravu zboží ke svým zákazníkům zajišťovat sami.

Bohužel ne všichni internetoví obchodníci si ale vlastní logistiku mohou dovolit. Pak jsou nuceni využívat dopravce, mezi které patří zejména PPL, DPD, DHL, Geis nebo Česká pošta. Proč jsou na služby těchto firem ale tak časté stížnosti a co ovlivňuje jejich práci? Ze strany dopravců zaznívají názory, že internetové obchody stále zvyšují své nároky a požadují neustálé snižování cen, což je jeden z faktorů.

Ačkoli mají DPD a Česká pošta jiné podmínky, jejich reakce na toto téma se vzácně shodují. Obě firmy mají často problém si najít schopné a slušné řidiče. Najít dobrého řidiče je totiž velice náročné, i když se to na první pohled nezdá. A udržet ho, je další, neméně náročná záležitost. V současném ekonomickém stavu je ale těžké najít jakéhokoliv kurýra. A poznat mezi nimi schopného a slušného je samozřejmě ještě těžší. Firma se proto v první řadě zaměřuje na výběr dopravců a v drtivé většině spolupracuje se stálými partnery, s nimiž má nastaveny partnerské vztahy. 

Požadavky České pošty na řidiče jsou soustředěny především na profesní profil, to znamená předchozí praxi v řízení, splnění potřebných kvalifikačních předpokladů a čistý trestní rejstřík. Následně pak na osobnostní profil uchazeče o zaměstnání, tedy jeho chování, jednání, schopnost komunikace, loajalitu a podobně.

Součástí průběžného měsíčního i ročního hodnocení zaměstnanců státního podniku je naplnění profesního jednání v souladu s firemními hodnotami. Jenže žádné kodexy slušné chování řidičů nezaručí. Otázka, jak se chovat k zákazníkovi, je spíše záležitostí elementární lidské kultury, kterou se snaží firmy budovat a podporovat. Měkké dovednosti totiž vycházejí spíše z osobnosti každého člověka a zpravidla se projeví až při práci.

A právě zpětná vazba od adresátů je jedním z nejdůležitějších momentů, od kterého se dopravci mohou odrazit a pracovat na zlepšení služeb. Pokud příjemce souhlasí s vyplněním pár otázek o jeho spokojenosti s našimi službami, pak se konkrétně vyjadřuje i k práci kurýra.

Kategorie: Články







blog comments powered by Disqus