Volné pozice/Kariéra | Blog | Pro média | Kontakt | |

Zůstaňte informovaní

Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.

New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.

Začněte podnikat s franšízou

  • 0

V České republice máte na výběr až ze 246 konceptů franšíz. Na výběr je jak z tuzemských značek, tak i ze zahraničních. Ty ze světa se na český trh derou stále více.


Rychlý start podnikání s nižším rizikem neúspěchu. Právě to láká začínajícího byznysmena na způsobu podnikání tzv. franšízou. V České republice je aktuálně na výběr ze dvou stovek franšízových konceptů. Z toho 142 franšíz je tuzemských. Zájem ze zahraničí je však stále větší. 


Důvodem posílení pozice zahraničních konceptů je fakt, že mnoha z nich se loni podařilo konečně vstoupit na český trh. Některé z nich hledali své master-franchisové partnery či vhodné prostory i několik let.


Mezi české firmy, které vsadily na výhody franšízového způsobu rozvoje, patří například Kostelecké uzeniny nebo pivovar Bernard. Franšízový způsob rozvoje využívají zejména značky, které chtějí se svou sítí expandovat například do regionů. Mnohdy je pro ně rozvoj prostřednictvím franšízantů nejen rychlejší, ale ekonomicky výhodnější.


Má to výhody


Ať už si začínající podnikatel vybere tuzemskou nebo zahraniční značku, způsob franšízy a výhody, které přináší, jsou shodné. Zjednodušuje vstup na trh a snižuje riziko neúspěchu. Výhodu franšízant pocítí také při styku s dodavateli. Nemusí si lámat hlavu ani například s koncepcí a strategiemi, protože i ty přebírá. Stává se tak pouze vykonavatelem.

Franšízing získává na oblibě jednak díky průběžné podpoře podnikatele ze strany majitele podnikatelské licence čili franšízora, ale také díky neustále se rozšiřující nabídce ověřených nápadů.


Česká asociace franšízingu


Je z čeho vybírat

Z tuzemských franšíz se nabízí například: 

·         Lékárny Benu

·         Koncept kaváren CrossCafe

·         Realitní kancelář Evropa 

·         Kamenné farmářské prodejny Náš grunt 

·         Fresh bary pod značkou Ugova čerstvá šťáva

·         Síť prodejen Oxalis čaj&káva

 

Ze zahraničních franšíz můžete sáhnout například po: 

·         Restaurace Subway

·         Natuhouse, služby a produkty pro výživu a dietu

·         McDonald's

·         Francouzská kosmetická společnost Yves Rocher

·         Hudební školy Yamaha

·         Century 21 



Do Česka se chystají další americké franšízové koncepty. Zde máte přehled pěti z nich, které nově shání vhodné zájemce o spolupráci formou master franšízy.

Franšízové podnikání se nejen v Česku těší v poslední době velké oblibě. Kromě rozšiřování stávajících franšízových konceptů však do Česka přichází také nové a nové franšízy, které mohou tuzemští podnikatelé využít. Aktuálně hledá vhodné zájemce o spolupráci formou master franšízy následujících 5 konceptů:


Edible Arrangments


Do Česka míří Edible Arrangments, jedna z nejúspěšnějších amerických dárkových franšíz, která vznikla v roce 1999 a která především připravuje ovocné dárkové koše ve tvaru květin. Edible Arrangments je charakteristická tím, že disponuje patentovanými nástroji na vytváření speciálních ovocných tvarů. Aktuálně má společnost 1200 obchodů ve 14 zemích světa.

Požadavky na získání master licence jsou následující. Musí se jednat o společnost působící v potravinářství nebo maloobchodě. Je potřeba, aby měla k dispozici nemovitosti, anglicky mluvící management a domluveného dodavatele čerstvého ovoce. Vstupní kapitál firma odhaduje na 750 tisíc dolarů (16,8 milionu korun) až 1,25 milionu dolarů (28 milionů korun). Kdo bude chtít pak provozovat přímo pobočku, vystačí si s řádově nižšími částkami. Vstupní franšízový poplatek činí 30 tisíc dolarů (670 tisíc korun). Celkové náklady na zřízení jedné pobočky činí podle samotné franšízy přibližně, v závislosti na lokalitě a dalších faktorech, 156 až 276 tisíců dolarů (od 3,5 milionu do 6,2 milionu korun).

Fuddruckers

Další franšízou, která hledá v Česku investory a provozovatele licence pro celonárodní trh, je síť restaurací s rychlým občerstvením Fuddruckers, která franšízy nabízí už od roku 1984. Restaurace se zabývají především prodejem hamburgerů, na které používá jen čerstvé nemražené maso a přímo na provozovně pečené pečivo. Fuddruckers nabízí hamburgery na desítky způsobů a na své si přijdou i vegetariáni, na které restaurace ve své nabídce rovněž myslí.

Požadavky na udělení master licence jsou kromě stabilního zázemí a zkušeností s provozováním restauračního byznysu také finanční. Konkrétně by si měl podnikatel připravit 750 tisíc dolarů (16,8 milionu korun) až 2 miliony dolarů (44,7 milionu korun). Co se týče nákladů pro jednotlivé pobočky, Fuddruckers uvádí, že by měl podnikatel počítat s investicí okolo 400 tisíc dolarů (8,9 milionu korun). Vstupní poplatek činí 35 tisíc dolarů (782 600 korun) a firma si ještě následně strhává 5,25 % z hrubých tržeb každé restaurace.

Tilted Kilt

Třetí novou franšízu, která se chystá na český trh, tvoří koncept sportovních barů v keltském stylu zvaný Tilted Kilt, jenž existuje od roku 2003. V současnosti funguje více než 100 podniků po celých Spojených státech amerických a Kanadě. Bary Tilted Kilt kromě nonstop promítání sportovních přenosů nabízí široký výběr piv (až 30 různých druhů) a také kvalitní jídlo. Konkrétní podmínky pro získání licence firma přímo na stránkách neuvádí, stejně jako v případě ostatních franšíz ale půjde o několik set tisíc dolarů. Pro master licenci navíc podnikatel potřebuje 1 až 5 milionů dolarů (22,4 až 111,8 milionu korun).

PJ’s Coffee of New Orleans

V Česku by ráda provozovala svůj koncept také síť kaváren PJ’s Coffee of New Orleans, která používá jen vybraná kávová zrna kávy Arabica, které ochucuje už při pražení. Síť PJ’s Coffee of New Orleans, jejíž první pobočka vznikla už v roce 1978, prodává kromě klasických druhů kávy také ledové a zmrazené kávové nápoje, čaje a čerstvé pečivo a sendviče.

Požadavky na podnikatele, který by chtěl získat Master licenci, se příliš neliší od výše předchozích. Firma chce, aby měl provozovatel zkušenosti s potravinářským či kavárenským businessem, vyřešené dodavatele a samozřejmě „aspoň“ 1 milion dolarů (22,4 milionu korun). “Běžní” franšízanti pak potřebují od  272 500 dolarů (6,1 milionu korun) do 583 000 dolarů (13 milionů korun). Vstupní poplatek činí 25 tisíc dolarů (559 000 korun) a z hrubých výnosů se musí společnosti odvádět 7 %.

Wowcafe

Jako poslední chce do Česka síť restaurací s rychlým občerstvením Wowcafe. Restaurace se zaměřuje na prodej pečených kuřat a kuřecích křidélek. Mezi speciality Wowcafe ale patří i nabídka dietního alternativního menu. Pobočka Wowcafe může mít podobu jak klasické restaurace s obsluhou, tak fast-foodu. 

Kdo by chtěl získat master licenci, musí opět disponovat zázemím, zkušenostmi a také alespoň 3 miliony dolarů (67,1 miliony korun). Obyčejní franšízanti by měli mít připraveno alespoň 224 400 dolarů (5 milionů korun) až 744 500 dolarů (16,7 milionu korun) a počítat s tím, že vstupní poplatek je vyjde na 35 tisíc dolarů (782 600 korun). Stejně jako v případě PJ’s Coffee of New Orleans budou muset navíc odvádět 7 % ze svých hrubých příjmů.


Další americké franšízy, které míří na český trh

                                -       BrightStar Care

                                -       Chuck E. Cheese’s

                                -       Church’s Chicken – Texas Chicken

                                -       Cold Stone Creamery

                                -       Crestcom

                                -       Dairy Queen  

                                -       Denny’s

                                -       Great American Cookies

-       Marble Slab Creamery

-       Mathnasium

-       Papa John's Pizza

-       Precision Tune Auto Care

-       Pretzel Maker

-       RadioShack

-       Rita's Italian Ice

-       Vitamin Shoppe

Kategorie: Články







blog comments powered by Disqus