Volné pozice/Kariéra | Blog | Pro média | Kontakt | |

Zůstaňte informovaní

Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.

New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.

Marketingové tipy a rady pro lepší zviditelnění vaší firmy

  • 0

Neplaťte zbytečně za reklamu, budujte si svoji klientelu kvalitně než kvantitativně.

Žádná marketingová rada ani tip vám nezaručí stoprocentní úspěch. Může být však vodítkem, jak byznys posunout o kousek dál. Nabízíme 33 marketingových tipů a rad, jak svoji firmu ještě lépe zviditelnit.

Marketingový tip č. 1:

Když budete posílat emailovou zprávu či nabídku na adresu z databáze, příjemci této zprávy vás zřejmě nebudou znát, a proto existuje vysoká pravděpodobnost, že budou považovat váš email za spam. O to důležitější je věnovat pozornost předmětu a obsahu zprávy. Pokud se totiž stane, že vaše pošta bude považována za nevyžádanou, tak od vás příjemci nic nekoupí a nejenom to, mohou o vás začít šířit negativní zprávy a říkat svým známým, že je spamujete. Podle toho pak začne být vnímána vaše značka.

Marketingový tip č. 2:

Je důležité umět rozeznat, které marketingové aktivity umíte dělat a které z nich umíte dělat účinně. Každý umí napsat text marketingové zprávy nebo emailu, ale specialista může získat vyšší míru odezvy než průměrný amatér.

Marketingový tip č. 3:

Jestli chcete, aby váš byznys vydělával z kladného doporučení, musíte dát lidem zajímavý důvod nebo myšlenku, o které by stálo za to mluvit.

Marketingový tip č. 4:

Čas od času svým klientům zavolejte, jenom abyste se zeptali, jak se jim daří. Nenuťte jim však něco k prodeji a nezmiňujte se o novinkách, které právě nabízíte. Pouze se jim ozvěte jako někomu, na kom vám záleží.

Marketingový tip č. 5:

Staňte se známými ve svém oboru pro nejlepší péči o své zákazníky. Takováto dobrá pověst má vysokou hodnotu. Nabízet nejlepší zákaznický servis totiž znamená, že si udržíte stávající klientelu déle a nové zákazníky získáte mnohem jednodušeji např. díky doporučení od stávajících klientů.

Marketingový tip č. 6:

Zkontrolujte vaše současné marketingové aktivity a zrušte ty, co nefungují. Většina vlastníků malých firem používá 2 formy marketingu, a to hlavně proto, že je to pro ně pohodlné.

Marketingový tip č. 7:

Nejúspěšnější firmy nečekají na to, až se jejich obchod zhroutí a až poté se začnou zabývat marketingem. Marketing je průběžnou záležitostí v rámci všech úspěšných firem.

Marketingový tip č. 8:

Doporučil někdy váš bankéř nebo vaše účetní vaši firmu novému klientovi? Jestli se tak nestalo, zeptejte se jich proč. Tito lidé mají kvalitní přístup ke stovkám kontaktů a mohou být skvělým zdrojem nových zákazníků.

Marketingový tip č. 9:

Podívejte se i mimo svůj obor a získejte nové marketingové nápady a inspiraci “zvenku”. Když budete jednoduše kopírovat aktivity konkurence, bude těžší a mnohem dražší zviditelnit vaši značku a dosáhnout toho, aby vaší zprávu potenciální klienti uslyšeli, uviděli nebo přečetli.

Marketingový tip č. 10:

Používejte pravý, ručně psaný podpis na marketingových dopisech, může to zvýšit pozitivní zpětnou vazbu, a to velmi výrazně. I když je tento tip realistický pouze v případech malých mailingů, práce navíc za to stojí.

Marketingový tip č. 11:

Investujte do knihy nebo do kurzu o tom, jak reagovat na příchozí telefonické hovory efektivněji. I když zvednete efektivitu pouze o 15 procent, v následujícím půl roku budete sledovat nárůst vašeho podnikání.

Marketingový tip č. 12:

Udělejte z vaší webové stránky stroj na vytváření nových potenciálních klientů pomocí dvou jednoduchých kroků. Nejdříve optimalizujte vaše stránky pro vyhledávače, a to proto, aby vás vaši potenciální klienti mohli jednoduše najít. Za druhé, nechte si napsat obsah stránek odborným textařem tak, aby byli lidé, kteří vás najdou, motivovaní vás kontaktovat nebo navštívit. Toto je velmi silný a nákladově efektivní způsob získávání správných potenciálních klientů.

Marketingový tip č. 13:

Schovávejte si kopie všech marketingových materiálů, které vás zaujaly k nákupu na webu. Pak se na ně podívejte a zjistěte, co z nich můžete použít ve vašem oboru.

Marketingový tip č. 14:

Nejlepší marketingové nápady se mohou objevit kdykoliv a tak se ujistěte, že je budete schopni včas zaznamenat. Noste s sebou malý audio rekordér nebo diář.

Marketingový tip č. 15:

Neustále hledejte způsoby, jak zvýšit hodnotu vašich služeb. Čím více hodnoty nabízíte, tím jednodušeji získáváte nového zákazníka a zároveň o to těžší je pro stávajícího klienta vás opustit.

Marketingový tip č. 16:

Jaká firma či osoba je nyní nejúspěšnější ve vašem oboru? Zjistěte to a podívejte se, co se z jejich úspěchu můžete naučit. Rychlá studie nejméně úspěšných firem může být také hodnotná, protože vám ukáže, čemu se vyvarovat.

Marketingový tip č. 17:

Ujistěte se, že vaše kontaktní údaje jsou správné a dobře viditelné na každém materiálu, který odešlete.

Marketingový tip č. 18:

Můžete uvést alespoň jeden skutečně dobrý důvod, proč využít spíš vašich služeb než služeb konkurence? Jestli ne, přidejte hodnotnou dimenzi v poskytování vašich služeb. Je to jednodušší a výsledky se dostaví rychleji než v případě, že nabízíte stále stejné služby.

Marketingový tip č. 19:

Než od někoho přijmete marketingovou radu, zjistěte si něco o jejím poskytovateli. Mnoho marketingových tipů na internetu nemá vysokou hodnotu, tudíž může poškodit vaši firmu.

Marketingový tip č. 20:

Reference mohou být velmi efektivní pouze, když jsou užívány správně. Ujistěte se, že všechny reference, které používáte, jsou od lidí, které váš potenciální zákazník zná a že posuzují více složek vámi poskytovaných služeb.

Marketingový tip č. 21:

Co uvidí potenciální zákazníci, když začnou hledat vaše jméno nebo vaši firmu na internetových vyhledávačích? Téměř všichni prověřují potenciálního dodavatele na internetu předtím, než se rozhodnou něco koupit.

Marketingový tip č. 22:

Než začnete psát marketingovou zprávu, zaměřte se na svého nejoblíbenějšího klienta. Marketingová zpráva, která není zaměřená na nikoho, také nikoho neosloví, nemotivuje ani neinspiruje k odpovědi. Pokud budete chtít oslovit širokou cílovou skupinu, stane se, že nebudete rozhodující pro nikoho. Soustřeďte se na jednotlivce nebo malé skupiny.

Marketingový tip č. 23:

Vyhněte se používání samolepek s natištěnými adresami na obálkách. Takováto pošta putuje většinou rovnou do koše. Získáte vyšší odezvu, když použijete obálku s průhledným oknem a natištěným jménem a adresou přímo na dopise, protože více lidí obálku otevře.

Marketingový tip č. 24:

Nikdy si nestěžujte na to, jak se daří vaší firmě špatně, i když je nejhůř. Špatné zprávy se šíří rychle a lidé se vyhýbají obchodům a doporučování takovýchto firem.

Marketingový tip č. 25:

Vyhněte se používání moderních výrazů ve vašich marketingových materiálech i při jednáních, kdykoliv to bude možné.

Marketingový tip č. 26:

Existuje někdo jiný, než váš přímý konkurent, kdo již má skvělé vztahy s vaší potenciální klientelou? Jejich doporučení vás nebo vašich služeb má vysokou hodnotu. Přemýšlejte nad tím, jak je motivovat k tomu, aby o vás šířili skvělé zprávy. Výsledky mohu být úžasné.

Marketingový tip č. 27:

Lidé nesnáší, když je obtěžujete nebo pronásledujete. Jestli chcete získat nové klienty, nedělejte to.

Marketingový tip č. 28:

Z důvodu dobré reputace v oboru nebo snadnému nalezení vaší firmy na internetu nepotřebujete platit za drahé marketingové kampaně. Co uděláte proto, abyste získávali zakázky zdarma? Zkuste požádat o doporučení od spokojených klientů, navázat spolupráci se známou firmou, uspořádejte společenskou akci pro své klienty nebo dárkové slevy a poukazy.

Marketingový tip č. 29:

Začněte psát blog a podělte se o své zkušenosti. Blogy jsou buď zdarma, nebo velmi levné, a přesto mohou být skvělým způsobem, jak komunikovat s lidmi.

Marketingový tip č. 30:

Mají vaše webové stránky kontaktní formulář, aby se s vámi mohli vaši potenciální zákazníci spojit? Pokud ano, udělejte ho co nejjednodušším. Jméno a email by měly stačit. Jestli chcete znát dalších deset informací, lidi to pouze odradí.

Marketingový tip č. 31:

Propojte vaši osobu s vaší firmou. Pro lidi je jednodušší spolupracovat s firmou, která má svoji osobnost než s firmou, která je neosobní.

Marketingový tip č. 32:

Když budete budovat vaší obchodní síť, mějte na mysli, že rozsah je mnohem méně důležitý než její kvalita. Neztrácejte čas tím, že budete budovat vztahy s lidmi, kteří nemají žádný významný vliv. Síť několika dobře propojených a vlivných lidí by měla být dostačující.

Marketingový tip č. 33:

Je mnohem jednodušší prodat něco stávajícímu zákazníkovi než prodat něco úplně cizímu člověku, který vás nezná. Najděte novou službu, která bude pro vás zisková a kterou vaši klienti skutečně potřebují, a pak ji nabídněte svým stávajícím zákazníkům. Toto je zřejmě nejrychlejší způsob, jak vytvořit nárůst obratu a zisku.








blog comments powered by Disqus