Volné pozice/Kariéra | Blog | Pro média | Kontakt | |

Zůstaňte informovaní

Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.

New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.

5 bodů, kterými se řídit při propagaci na Facebooku

  • 0

Prakticky každá firma pracující v oboru internetového marketingu se musí ponořit do vod sociálních médií. Jak na to? Tady je 5 tipů.

Mnoho lidí už propagaci své firmy na Facebooku zavrhlo, protože je to stálo nemalé peníze a výdělky byly mizivé. Při nesprávném nastavení kampaně peníze spíše proděláváte, kde ale dnes takové riziko není? Je třeba dodržet několik pravidel, zde jsou ty nejdůležitější:


1. Analyzujte kampaň před spuštěním

Před každou kampaní, kterou chystáte provést je důležitá prvotní analýza. Před spuštěním Facebook reklamy je nutností určit cílové zákazníky a na ty pak reklamu cílit. Každá nedůležitá informace, jako je například věk nebo rodinný stav, může být pro kampaň stěžejním bodem. Například v kampani na reklamu na svatební dorty se dá „nastavit“, že se pošle hlavně zasnoubeným párům. Tím vznikne méně prokliků a tak se ušetří peníze.

2. Vždy měřte konverze

Bez tohoto bodu nemůže kampaň vzniknout. Bez měření konverzí nikdy nebudete vědět, jak byla kampaň úspěšná, co na ní fungovalo a co ne. Při kampani na Facebooku je lepší použít rovnou funkci „Konverze na webu“ od Facebooku, kterou najdete při výběru reklam. Pro sledování konverzí musíte před spuštěním kampaně na váš web přidat sledovací pixel, který vám vygeneruje přímo Facebook při vybírání reklamy.

3. Na textu a obrázcích by mělo záležet nejvíce

K reklamě máte možnost přidat až 6 obrázků, které podporují vaše prodeje. Nejlepší je použít všechny. Během probíhající kampaně pak máte možnost vyselektovat jen ty nejlepší. Obrázek je první, čeho si člověk všimne, proto je potřeba dbát na jeho kvalitu. Měl by být kontrastní vůči okolním příspěvkům, barevný atd.

Obrázek lidi zaujme. Text je však to, co je má přesvědčit o koupi. Je důležité psát přímo k věci. Stará poučka, které se držím dlouhá léta, říká, že méně = více. Vyškrtávejte z textu stále dokola to, co se může vynechat do té doby, dokud nezůstane jen to nejdůležitější a to, co už škrtnout nejde. V té chvíli jste dospěli do bodu, kdy je text perfektní.

4. Zkuste cílit na věk

Zdánlivě jednoduchý bod, který ale může při nesprávném nastavení pokazit celou kampaň. Jak je známo, Facebook využívají hojně mladí lidé. Tím se myslí i mladé uživatele pod 15 let. Z těch, lidově řečeno, nekouká ani vindra. Pokud myslíte, že přemluví své rodiče a ti jim produkt koupí, nespoléhejte na to.

Určete horní věkovou hranici. Pokud zanecháte toto pole volné, obsah se bude zobrazovat i lidem, kteří na Facebooku svůj věk nezadali. V důsledku by to mělo stejný efekt, jako byste neurčili věkovou hranici vůbec.

5. Každá hodina je důležitá

Na dni a hodině při prodeji na internetu záleží. Každý obchodník by měl primárně sledovat své statistiky a těm běh kampaně podřídit. Statisticky nejčastěji však lidé nakupují na začátku týdne ve večerních hodinách. Na Facebooku jde tomuto času kampaň podřídit tak, že ji budete v neproduktivní hodiny vypínat. Ušetříte tak peníze, které můžete využít v lepších hodinách později.

Dalším zajímavých „přechytračením“ Facebooku je nastavování vyššího denního rozpočtu, než si můžete dovolit. Při nastaveném rozpočtu na 100 korun se budou peníze postupně utrácet celých 24 hodin. Pokud však chcete nejvíce reklam zobrazovat ve večerních hodinách, nebojte se přidat na rozpočtu a spustit reklamu až třeba kolem 20. hodiny. Musíte si ale hlídat, abyste nepřevýšili váš reálný rozpočet, a kampaň ve vhodnou chvíli ukončete.








blog comments powered by Disqus