Facebook jako sociální síť zažívá obrovský boom v posledních letech, ale bohužel většina podnikatelů neumí facebook použít, využít uchopit tak, aby jim v podnikání sloužil. Není potřeba na něm trávit spoustu času, ale pouze ho využít k tomu, aby byl ve styku se svými zákazníky, klienty, aby sdílel zajímavý obsah .
1.Co znamená publikum facebooku: měli bychom si položit otázku kdo je naše cílové publikum, jak vypadá ideální fanoušek, který bude naši stránku navštěvovat.
Ideální klient, fanoušek – je potřeba ho mít před očima- znát jaké má potřeby, starosti, co mají rádi a naopak co nesnáší - tohle je klíč ke strategii, k úspěchu.
2.Online strategie a platforma : je to vzorec, který by všichni měli znát nazpaměť a měli by se jím inspirovat. Platforma =NO- nejúspěšnější , nejvýkonnější obchodník.
Co je potřeba:
-facebooková stránka- zdroj návštěvnosti
-magnet na pozornost- hodnotný magnet získává kontakt přes webový formulář
-aplikace: smartemailing a fakturační automat
Pokud není platforma pak nejspíš efektivita vaší facebookové stránky bude velmi malá a váš úspěch vyjde naprázdno.
Pro byznys účely je lepší si vytvořit stránku jako funpage
Strategie pro získání prvních 100 fanoušků:
-vyplnit informace do profilu – informace o vás, fotka
-vytvořit zajímavou hlavičku stránky, která Vás bude identifikovat
- vložit na stránku alespoň 5 obrázků-postů, než začnete někoho posílat na vaši stránku
- import do facebooku vaše kontakty, udělat pozvánku
Dalším klíčem k úspěchu je obsah facebookové stránky
-není dobré se dívat na počet fanoušků, ale na počet „Mluví o tom“ (šíření obsahu)
-inspirovat se kolem sebe- dívat se na jiné stránky, zaregistrujte se na lidi, kteří jsou ve vašem oboru, dělat si poznámku na zajímavé články (evernote)
Typy postů:
a) textové- nějaký Váš názor, novinka z Vaší firmy, otázka, odkazy na Váš i cizí blog,
b) video- odkaz nebo publikace přímo na vaší stránce
c) audio- mp3, odkaz na váš kanál
d) citát- velmi používaný, doporučený
e) kupon- slevy, akce, nabídka kódu jen pro fanoušky vaší stránky
f) události- semináře, webináře-pozvat členy
g) Fill-in post- otázky, které nejsou doplněny – vyzvete fanoušky k doplnění
h) vytvoření něčeho co je pouze pro vaše fanoušky- i-book, kód, zvláštní stránka
ch) vtip, humor, zábava – zvýšení atraktivity stránky
i) průzkumy, soutěže, hlasování- podpora šíření postu
Posty by neměli být nudné, měli by vést k nějaké diskuzi.
Snažit se vytvářet svůj vlastní obsah nejen kopírovat něco cizího, ale být originální, být odlišný a tím zároveň zajímavý pro své fanoušky.
3. Jak publikovat:
-publikovat několikrát denně
- sledovat co se líbí a s tím pracujte dál-podpora postů
-superhack- recyklace obsahu technikou 369- pokud se nějaký příspěvek líbí tak ho budete opakovat a použijete techniku 369 -stejný post zveřejníte za 3, 6 a 9 týdnů
-střídat typy a formy obsahu- jednou obrázek, pak třeba text nebo citát
-používat link-dávat ho až dolů do diskuze
- uživatelé mobilů- 50% lidí, kteří používají facebook začínají přistupovat přes mobilní telefon- kontrola, že vaše stránky jsou kompatibilní s mobilem
-příprava příspěvků do budoucna
4. Kampaň
-reklama
-definovat jasný cíl, placená kampaň PPC kampaň – proklik na stránku, kampaň pro získávání fanoušků, kampaň pro propagaci.
Forma propagace- facebooková reklama-na zdi mezi ostatními posty nebo každý uživatel na stránku v pravém sloupci.
-mít specifickou stránku na svou kampaň, nedělat kampaň na své homepage.
5. Konverze
-budování databáze, emaily a fanoušky- stanovte si co je vaše konverze -používání měření -reporty-UTM kódy.
Jak budovat nejen fanoušky, ale i jejich emaily: použití služby WooBox , je potřeba si vytvořit vlastní záložku.
6. Hacks& Strategy
-pokud máte vytvořenou platformu, design, obsah ,propagujete ho díky kampani nezapomínáte na konverze a budování databáze, používáte měření tak Hack Strategy vám zdesetinásobí počet fanoušků a to
- vytvářejte špičkový obsah alespoň jednou týdně
-zkvalitněte posty a zintenzivněte publikování, někoho si najměte, kdo vám bude pomáhat posty připravovat,
-podporujte, oživte topposty
-zaveďte re marketing na facebooku – metoda cílení internetové reklamy, kterou nabízí systém na PPC Google Adwords- oslovení konkrétní cílové skupiny lidí, kteří již jednou přišli na webové stránky.