Volné pozice/Kariéra | Blog | Pro média | Kontakt | |

Zůstaňte informovaní

Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.

New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.

Jak si poradit s výpadkem internetu?

Je vaše práce závislá na připojení k internetu a myslíte, že byste si poradili v případě výpadku internetu?

Jeho nefunkčnost zjistíte nejen tím, že vám nefunguje potřebná aplikace, ale také pomocí ikony v hlavním panelu Windows. Vlevo vedle hodin tak uvidíte ikonu s výstražným křížkem nebo trojúhelníkem.

V případě, že je u ikony červený křížek, znamená to, že není dostupné žádné připojení. U kabelového připojení to může znamenat, že kabel není připojen vůbec nebo nemá dostatečný kontakt. Tuto chybu je možné napravit odpojením a opětovným připojením – a to na obou koncích kabelu, tedy nejen v počítači, ale i v zásuvce rozvodů nebo routeru .  

Další možností je oprava pomocí nástroje pro obnovení připojení. Stačí kliknout pravým tlačítkem myši na ikonu připojení a vybrat položku Odstranit potíže. Spustí se vám průvodce, který bude postupně testovat různé scénáře a provede vás procesem obnovení. Pokud počítač každý den nevypínáte a necháváte jej např. v režimu spánku, zkuste jej také restartovat.

Může nastat i situace kdy připojení ani nikomu jinému, může být problém v samotném routeru, který rozděluje internet pro jednotlivé uživatele. Můžete vyzkoušet resetovat a to vytáhnutím routeru ze zásuvky, počkejte 10 sekund a pak znovu zapojte.  Zde může ale nastat při použití nepříjemnost. Pokud podržíte tlačítko příliš dlouho, může se vám router resetovat do továrního nastavení a pak již bude muset zasáhnout váš správce. V případě, že ani po restartu internet nefunguje, bude problém patrně někde u poskytovatele.

V případě, že se připojujete k internetu pomocí Wi-Fi připojení, je situace obdobná. Jestli máte u ikony červený křížek, znamená to, že Wi-Fi přijímač je vypnutý. V hlavním panelu Windows vlevo od hodin také často najdete ikonu nějakého bezdrátového asistenta/správce, který také Wi-Fi zapíná či vypíná. Pokud je Wi-Fi zapnutá, měl by červený křížek zmizet. Pokud nezmizí, může být fyzicky zničený Wi-Fi přijímač notebooku nebo vypnutý router.

Pokud je Wi-Fi zapnuto, počítač by si měl sám vyhledat dostupnou síť. Běžně si pamatuje přístupové údaje i heslo, ale může se stát, že se počítač nepřipojí automaticky  je nutné kliknout na tlačítko Připojit v seznamu Wi-Fi sítí. Seznam vyvoláte kliknutím na ikonu připojení.

Když se u ikony připojení objeví žlutý trojúhelník, jedná se o tzv. omezené připojení. V takovém případě někdy pomůže vypnout Wi-Fi notebooku a zapnout ji znovu. V opačném případě zkuste kliknout na Odstranit potíže a vyvolat průvodce. Pokud ani toto nepomůže, můžete ještě vyzkoušet restartování routeru. Opět vytáhněte router na 10 sekund ze zásuvky. Pokud nepomůže ani toto řešení, je na čase zavolat vašeho IT správce. Ten pak zkusí již složitější operace, které vyžadují předešlé zkušenosti.

Někdy nastane i situace kdy se zkrátka připojení k internetu nezdařilo, ale vy jste na něj i přesto závislí a nemůže dál pokračovat ve své práci. Máme pro vás řešení náhradního připojení v podobě mobilního internetu.  Pokud používáte telefon se systémem Android, najdete v nastavení položku Mobilní hotspot a sdílení internetu. Telefon pak vytvoří novou Wi-Fi síť nebo nasdílí internet pomocí USB kabelu. Tuto službu si můžete zapnout jednorázově nebo zakoupit USB modem s předplacenou kartou. Takové spojení je sice dražší, ale pokud jej použijete jen párkrát do roka, vyplatí se vám.

Kategorie: Články







blog comments powered by Disqus