Volné pozice/Kariéra | Blog | Pro média | Kontakt | |

Zůstaňte informovaní

Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.

New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.

Jak dlouho uchovávat daňové doklady?

Podnikáte a v souvislosti s Vaší činností se Vám vrší ve firmě či doma hromady formulářů a lejster? K uchování těchto dokladů platí dle zákona různé lhůty. Proto si uveďme konkrétní příklady.

V případě, že jste plátce DPH, činí lhůta pro uchování daňových dokladů deset let od ukončení zdaňovacího období, v němž bylo konkrétní plnění uskutečněno. Tyto doklady je možno uchovávat i elektronicky, přičemž musí být zaručena věrohodnost daňových dokladů. V případě vedení účetnictví platí lhůta pro uchování účetních závěrek a výročních zpráv také deset let. Co se týče účetních dokladů, knih, rozvrhů a dalších, platí lhůta pro uchování pět let od konce účetního období, ke kterému se vztahují.

Zaměstnavatelé mají povinnost zachovat stejnopisy evidenčních listů tři kalendářní roky, záznamy o skutečnostech vedených v evidenci šest let a mzdové listy třicet let. Po uplynutí daných lhůt je možné doklady bez dalších povolení zničit.

Kategorie: Články







blog comments powered by Disqus