Volné pozice/Kariéra | Blog | Pro média | Kontakt | |

Zůstaňte informovaní

Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.

New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.

Amazon v češtině

Prodávat na Amazonu není pro české podnikatele žádná novinka, bohužel však tato služba nebyla k dispozici v češtině.  Nově je ale rozhraní Seker Centrál k dispozici v dalších jazycích, a to i česky. České firmy jakékoliv velikosti mohou nyní díky službě Amazon Marketplace snadno prodávat své produkty na pěti evropských stránkách Amazon.

Další důležitou novinkou je možnost využití programu Fulfillment by Amazon, který pomáhá odstranit bariéry při rozesílání zboží. Tato služba funguje tak, že obchodník dodá zboží do jednoho z 31 skladů Amazonu a ten se už postará o zabalení a doručení objednávky. Za službu se platí podle velikosti zboží.

Amazon navíc nabízí široké spektrum služeb a nástrojů, které mohou prodejci třetích stran využívat. Zahrnují marketingový obsah pro místní prodejce, intuitivní prodejní účet, uživatelskou podporu v pěti jazycích a jednoduchý platební proces. Za zmínku stojí například řešení „One click“ pro prodej na všech dosavadních pěti stránkách Amazonu v Evropské unii. Prodejci mohou jedním klikem zařídit, aby jejich zboží bylo kromě jedné národní Amazon stránky nabízeno i prostřednictvím ostatních evropských stránek společnosti. Všechny potom mohou spravovat z jednoho prodejního účtu.

Další službou je  „Buy Box”. Ta se nachází na stránkách podrobných informací o výrobku, tedy na místě zahájení procesu nákupu, kde kupující přidává produkty do košíku. Jednou ze základních vlastností platformy Amazon je skutečnost, že daný výrobek může nabízet více prodejců. Pokud několik výrobců nabízí stejný, nepoužitý výrobek, mohou soupeřit o jeho umístění v poli Buy Box. Umístění v poli Buy Box se pojí se splněním konkrétních kritérií týkajících se efektivity prodejce měřené na základě spokojenosti zákazníků s nákupy, vysvětluje Francois Saugier.

Prodejci mají také k dispozici řadu automatizovaných reportů a analytických nástrojů, které poskytují detailní obchodní informace a podporují efektivní plánování marketingu, prodeje i doručování zboží. Mnozí ocení i technologii pro překlady názvů a popisků produktů prodejců do libovolného z pěti jazyků online obchodů Amazon.

Amazon nabízí možnost oslovit nabídkou zboží a služeb i ty zákazníky, kteří by si konkrétní e-shop s tímto artiklem nikdy nenašli. A to nejen proto, že se nachází v jiné zemi, ale třeba i proto, že se ve výsledcích vyhledávání nepohybuje na předních pozicích. Vzhledem k tomu, že je dnes na Amazonu zaregistrováno 304 milionů uživatelských účtů, zdá se šance na prodejní úspěch napříč trhy stále malá. A snažit se v tak velké konkurenci o nejatraktivnější cenu je pak čirá utopie. 

Ceny jsou víceméně podobné. Zkušení prodejci proto tvrdí, že cena pro zákazníky Amazonu nehraje roli. 60 % z nich neřeší, kdo jim poptávané zboží dodá, ale jak rychle a jak spolehlivé má další služby. Pro nákup využívají Sellers ranku, který je vlastně zákaznickým hodnocením a odráží, jak rychle prodejce odpovídá zákazníkům, expeduje produkty a jaká je jeho prodejní historie. Zákazníci tedy jednoduše najdou odpovídající zboží a kliknou na tlačítko „Koupit“. Zbytek už je na Amazonu, který objednávku přiřadí jednomu z prodejců právě na základě jeho Sellers ranku.

Pokud tedy prodejce nenabízí unikátní zboží nebo služby, je velmi důležité dosáhnout co možná nejdříve skvělého zákaznického hodnocení. V tom se prodej na Amazonu v ničem neliší například od české Heureky a dalších srovnávačů. Nové služby Amazonu by měli vyzkoušet zejména ti, kteří zvažují expanzi do zahraničí. Ušetří tím náklady na zřizování poboček a budou mít celý chod obchodu stále pod dohledem z domácího prostředí, při využití programu Fulfillment by Amazon včetně logistiky. Začít s prodejem na Amazonu vyžaduje jedinou registraci na Marketplace a počkat na ověření údajů o společnosti. V České republice dnes služeb Amazon Marketplace, Amazon Web Services a Kindle Direct Publishing využívá už více než 3200 firem a podnikatelů.

Kategorie: Články







blog comments powered by Disqus