Volné pozice/Kariéra | Blog | Pro média | Kontakt | |

Zůstaňte informovaní

Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.

New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.

Účtenky v rámci EET lze posílat i e-mailem

V rámci elektronické evidence tržeb (EET) jsou podnikatelé povinni umožnit svému zákazníkovi převzít si účtenku. Výhodou však je, že ji nemusejí tisknout, ale mohou ji poslat klidně e-mailem. Zákon totiž udává, jaké údaje musejí být na účtence uvedeny, nehovoří ale o tom, v jaké formě musí být účtenka poskytnuta. Podnikatelé jsou povinni vystavit zákazníkovi účtenku nejpozději v okamžiku uskutečnění evidované tržby. Okamžikem uskutečnění evidované tržby je:

  • okamžik přijetí evidované tržby, nebo
  • okamžik vydání příkazu k její realizaci, pokud tento okamžik nastal dříve (např. při platbě kartou)

Skutečnost, že účtenku lze zaslat i v jiné, než papírové podobě, je důležitá především pro e-shopy. Zákon o evidenci tržeb neupravuje formát ani způsob předání účtenky zákazníkovi. Podnikatelé tedy mohou zákazníkovi předat účtenku např. i pomocí e-mailu, MMS, přes bluetooth, či jiným způsobem, který umožní zákazníkovi s účtenkou disponovat. Účtenku je možno vypsat i ručně na papír, což naopak může být výhodné především pro řemeslníky, kteří u sebe nemají tiskárny.

Kategorie: Články







blog comments powered by Disqus