Volné pozice/Kariéra | Blog | Pro média | Kontakt | |

Zůstaňte informovaní

Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.

New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.

Nespolehlivých plátců přibývá, ovšem už ne tak rychlým tempem

Stovky nespolehlivých plátců DPH přibývají každým měsícem, ovšem už ne takovým tempem jako koncem loňského roku a na počátku letošního. Momentálně se v registru plátců DPH nachází více než 5 tisíc nespolehlivých plátců. Tempo nárůstu se však zpomaluje. Za duben se počet těchto nespolehlivých plátců zvýšil o 374, oproti předešlým měsícům jde o nižší nárůst. V březnu přibylo 411 nespolehlivých plátců, v únoru 408 a v lednu 513. Struktura nespolehlivých plátců se výrazně nemění. Mezi nespolehlivými plátci DPH je nejvíce společností s ručením omezeným (3 788), s odstupem potom následují živnostníci (864).

Z hlediska předmětu podnikání je největší počet nespolehlivých plátců mezi subjekty, které se zabývají obchodem (nejčastěji zprostředkování velkoobchodu a velkoobchod v zastoupení). Dále sem lze zařadit subjekty, které podnikají v oblasti nemovitostí nebo vědeckých a technických činností. Nejvíce nespolehlivých plátců DPH je registrováno v Praze a Jihomoravském kraji. Nejméně nespolehlivých plátců DPH se vyskytuje v Jihočeském kraji.

Jestliže obchodujeme s nespolehlivými plátci, ručíme za ně!

Právě čím dál větší výskyt nespolehlivých plátců způsobuje růst potenciálního rizika pro ostatní firmy. I jejich obchodní partneři mohou být totiž za nespolehlivé plátce označeni. V tomto případě je důležité vědět, že status nespolehlivého plátce zakládá společné a nerozdílné ručení za odvod daně odběratelem a dodavatelem. Jestliže se nějaký podnikatel rozhodne obchodovat se společností, která má v okamžiku uskutečnění plnění status nespolehlivého plátce, bude za ni automaticky ručit, a to za nezaplacenou daň ze zdanitelného plnění, které od ní přijme.

 

 


 

Kategorie: Články







blog comments powered by Disqus