Volné pozice/Kariéra | Blog | Pro média | Kontakt | |

Zůstaňte informovaní

Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.

New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.

První 3 vteřiny rozhodnou o tom, zda bude váš e-mail přečten

  • 0

Více než polovina uživatelů se na základě předmětu e-mailu rozhodne už do tří vteřin, zda ho přečte či nikoli. Proto není radno příliš podceňovat předmět zprávy.

Tyto tři vteřiny rozhodují u většiny lidí o tom, zda si přečtou doručený e-mail. Takže pokud například chcete svým newsletterem zaujmout své klienty, musíte vymyslet co nejúdernější předmět zprávy.

Průzkumy ukazují, že většina uživatelů elektronické pošty má během několika sekund po jejím otevření jasno, které e-maily přečte a které skonči ve SPAMu či koši. Rozhodující pro přečtení je tak především předmět e-mailu, který musí být překvapivý, neotřelý a samozřejmě také pravdivý. Jednoduše musí zaujmout a přitáhnout pozornost. Přítomnost jakéhokoliv typu interpunkce v předmětu e-mailu zvýší jeho otevření až o 9 %. Zvlášť účinným se ukazuje například i otazník, který funguje ve více případech, než když je použit vykřičník. Pokud je e-mail otevřen, potom o jeho dalším čtení rozhoduje základní prvky zaujetí pozornosti, jako je grafika, struktura a první slova. O potřebě reagovat na e-mail rozhodují i emoce. Pakliže je použita dostatečně urgentní výzva k akci, ideálně pak i časově omezená, výrazně zvyšuje pravděpodobnost reakce adresáta, klienta.

Předmět e-mailu byl samozřejmě důležitý odjakživa, od té doby, co Seznam zřídil složku hromadné, má však ještě větší váhu než dříve. Když už se uživatel do složky “Hromadné” totiž dostane, čekají tam na něj desítky i stovky obchodních sdělení. Takže první, co ho musí zaujmout, je právě váš e-mail. Respektive předmět vašeho e-mailu, protože to je vše, co v náhledu nepřečtené pošty vidí.

Proto odborníci doporučují více využívat prvky, které zaujmou – jako např. čísla, procenta, otazníky. Dále pak být vtipný, umět reagovat na aktuální dění ve vašem oboru, ale také být stručný a jasný.

Z předmětu e-mailu by pak mělo být primárně jasné, co bude obsahem e-mailu. S tvorbou předmětu si dejte na čas. Nezapomínejte na to, že těch pár slov rozhodne o tom, zda váš e-mail bude vůbec otevřen. Předmět totiž rozhoduje o tom, jestli celá práce s tvorbou a rozesláním e-mailu byla nebo nebyla zbytečná. Tudíž se rozhodně nedoporučuje nějak to uspěchat. Pro jistotu si zkuste napsat několik variant, vyberte jednu a nechte ji uležet. Pokud se vám bude zdát nejlepší i na druhý den, nebojte se ji použít.

Kategorie: Články







blog comments powered by Disqus