Volné pozice/Kariéra | Blog | Pro média | Kontakt | |

Zůstaňte informovaní

Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.

New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.

Strategie inbound marketingu

  • 0

Strategie inbound marketingu nám pomůže určit s kým, kde a jakým způsobem komunikovat, abychom byli co nelépe nalezitelní na všech relevantních kanálech online marketingu.

Při sestavování, realizaci a následném vyhodnocování každé strategie inbound marketingu se stačí řídit třemi jednoduchými pravidly:

               Buďte vidět

Jak určit, která jsou ta správná místa, kde být vidět? Kde jsou lidé, které chceme zaujmout? A hlavně jak? Tyto základní věci je třeba určit hned na začátku.

a)      Cílová skupina – Kdo jsou vaši budoucí klienti? Muž, žena, studenti, důchodci, sportovci, podnikatelé, nebo široký okruh lidí? Na začátku si musíte cílovou skupinu definovat. Bez ní se neobejde žádná marketingová aktivita.

b)      Kde cílit – po prvním kroku můžete vybírat, na kterých kanálech se pokusíte cílovou skupinu oslovit:

-          vyhledávače – Google, Seznam

-          sociální sítě – Facebook, Twitter, Google+, Spolužáci,

-          blogy

-          katalogy – firmy.cz, mapy.cz,

-          srovnávače – Zboží.cz, Heureka

-          weby s recenzemi

-          specializované vyhledávače a videoservery – Youtube, Stream,

-          obsahové magazíny – Novinky.cz

-          informační média - Wikipedia

c)       V čem jste nejlepší? Formulujte svůj unikátní prodejní argument jednoznačně a lákavě. Určete si své místo na trhu.

d)      Jak psát? Stanovte si jasný komunikační styl, kterým budete se svými zákazníky komunikovat. Rozhodněte se také, jaký typ obsahu na vaši cílovou skupinu zapůsobí (prostý text, komiks, audiovizuální média,…). Nebojte se vyzkoušet i více variant a na základě analýz si pak vyberte tu nejlepší.

Změňte návštěvníka v klienta

Vybírejte pečlivě cílové vstupní stránky vašeho webu, na které budete směřovat odkazy. Základními kritérii jsou lákavé a účinné texty, logické rozvržení stránek a dostatek prvků vybízejících k akci. Celkový dojem z webové stránky a její funkčnost určuje, kolik návštěvníků opravdu zkonvertujete. Inbound marketing může ovšem sledovat i jiné cíle, než ty prodejní. Záleží, jaký účel web plní a zda daný kanál sám o sobě bude okamžitým zdrojem návštěvnosti či konverzí.

V jaké fázi může být váš uživatel?

Klient – nejvyšší cíl – zaplatil za službu či zboží, které prodáváte.

Návštěvník – dostal se na vaše stránky, ale nic zatím nekoupil. Udělali jste maximum pro to, aby se vrátil?

Fanoušek – vaše stránky nemusel navštívit, ale sleduje Vás například na sociálních sítích.

Divák – uživatel není návštěvník ani klient, ale vidí vaši aktivitu a ví o vás.

Mimo tento žebříček jsou i lidé, kteří už vašimi klienty jsou, a vy s nimi spolupracujete:

Pravidelný klient – zasíláte mu nabídky, newslettery a výhodné akce. Nakupuje opakovaně. Dokážete ho pobídnout k tomu, aby vás doporučil dál?

Spokojený klient – je s vámi spokojen a svůj názor vyjádří veřejně i jinde – stává se vašim marketingovým kanálem.

Analyzujte

Co všechno měřit u inbound marketingu?

Co vše lze zahrnout do aktivit inbound marketingu?

a)      Práci lidí, kteří pomáhají s optimalizací pro vyhledávače;

b)      rozvíjení sociálních sítí;

c)       vývojáře, kteří upraví web;

d)      copywritery, kteří píši články a další obsah;

e)      kreativci, kteří vymýšlí koncepty kampaní;

f)       PR agenturu pracující na propagaci;

g)      … 








blog comments powered by Disqus