Volné pozice/Kariéra | Blog | Pro média | Kontakt | |

Zůstaňte informovaní

Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.

New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.

Tipy jak se vyhnout stresu v podnikání

Při stresu se zvyšuje svalové napětí, stoupá krevní tlak, zrychluje se dýchání a rozbuší se srdce. V roli podnikatele můžete takové stavy prožívat každý den. Tyto stavy však můžou vést k velkým zdravotním komplikacím, proto si řekneme, jak se dá stresu v podnikání předejít nebo jej alespoň zmírnit.


1. Naučte se přiřazovat svým úkolům prioritu

Podnikání je také o úkolech, které musíte splnit. Při plánování úkolů, využijte metodu Time Managementu, kdy si u každého úkolu musíte stanovit jeho prioritu, termín jeho splnění a případné jeho vyhodnocení tak, abyste si své úkoly rozvrhli v čase. Ke zdárnému splnění úkolu vám pomůže i technika GTD , která se orientuje především na připomínání jednotlivých úkolů.

2. Vyřizujte pracovní e-mail pouze ve stanovený čas

Pokud ke své práci potřebujete e-mail, který nevyžaduje okamžitou reakci stanovte si pevně jednotlivé časy, kdy se e-mailové komunikaci budete věnovat. Řešit pracovní e-maily se obecně doporučuje mezi 8. až 10. hodinou dopoledne, kdy startujete pracovní proces, a poté mezi 15. až 17. hodinou, během které se vám může nahromadit pošta od dopoledne.

3. Neberte si pracovní konflikty osobně

Je těžké se oprostit od konfliktů, například s dodavatelem či zákazníkem, přesto se o to neustále snažte a bojujte s tím. Pokud jednáte s konfliktní osobou osobně, snažte se jí dívat zpříma do očí s kamennou tváří a nechte ji vyříkat vše podstatné, co vám chtěla uvést, poté se zhluboka nadechněte, dejte si klidně i pár sekund na promyšlení odpovědi, a poté reagujte. Uvidíte, že i malá pauza mezi argumenty nespokojeného zákazníka a vaší odpovědí částečně odbourá napjatou situaci. Přímý pohled do očí navíc konfliktní osobu velmi znejistí, čímž se okamžitě stavíte do výhodnější pozice. Pokud konflikt řešíte písemně, neodpovídejte ihned, odložte jeho řešení a dejte přednost jinému úkolu, který vaši mysl dostatečně odbourá od následného přemýšlení nad konfliktem. Dokážete tím reagovat mnohem střízlivěji a objektivněji než v situaci, kdy řešíte spor obratem.

4. Nezdar v podnikání považujte za novou příležitost ke zlepšení

Pokud začínáte s podnikáním a nedaří se vám neberte aktuální neúspěch za prohru. Naopak to považujte za příležitost, jak své podnikání zlepšit. Zároveň si poznamenejte možné způsoby jejich řešení. Všechny, které vás napadnou. Jednotlivým formám řešení poté opět přiřaďte prioritu a realizujte je.

5. Myslete na pořádné jídlo a aktivní odpočinek

Pořádná strava a odpočinek jsou důležitou součástí našeho života. Pokud si ani na jedno čas neuděláte, opět si zaděláváte na problémy, ať již zažívací či stresové. Pokud označujete své podnikání za stresové, věnujte své stravě obzvláště velkou pozornost. Vyvarujte se tučných a mastných jídel, do svého jídelníčku zařaďte dostatečné množství zeleniny i ovoce. Zatímco ovoce spořádejte ve velkém množství dopoledne, pro zeleninu si vyhraďte odpolední čas. 

Nezapomínejte také na mléčné výrobky, především zakysané, které podpoří vaše zažívání. Nejezte však takové jídlo za počítačem či ve spěchu, vyhraďte si na oběd minimálně půl hodiny. Vyvarujte se zároveň pití kávy a doplňujte své tekutiny. Převažovat by měla především voda či neslazené minerální vody. Aktivní odpočinek by měl následovat po každém náročném pracovním dnu. Pokud nejste sportovní typ, dejte si alespoň minimálně půl hodinovou procházku na čerstvém vzduchu. I ta vám náladu podstatně zlepší.



Kategorie: Články







blog comments powered by Disqus