Volné pozice/Kariéra | Blog | Pro média | Kontakt | |

Zůstaňte informovaní

Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.

New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.

Nepodceňujte prověřování obchodních partnerů

  • 0

Informačních zdrojů je dostatek, podniky je však často nepoužívají. Pokud si partnery prověřují, zapomínají na osoby, které za firmami stojí.

V České republice ke konci roku 2013 fungovalo 391k firem. Toto číslo pro podnikatele představuje velké množství potencionálních zákazníků či dodavatelů, ale také riziko, že mezi nimi narazí na podvodné podniky, které jsou ve špatné ekonomické kondici.

Firmám se proto vyplatí, aby si před uzavřením smlouvy nebo dohody svého obchodního partnera prověřili. Ne všechny firmy to dělají. Často se spoléhají na osobní kontakt a na dojem z osoby, která obchodního partnera zastupuje. Firmy, které si partnery ověřují, často skončí u obchodního rejstříku nebo na webových stránkách firmy. Je potřeba prověřit další informace, jako například historii osob, které firmu ovládají nebo ověření referencí.

Základem je prověření existence obchodního partnera – pomůže vám administrativní registr ekonomických subjektů (ARES), který je napojený na další základní registry (obchodní a živnostenský rejstřík). Dále je vhodné zjistit, zda firma není v likvidaci či insolvenci (insolvenční a obchodní rejstřík). Také je vhodné nahlédnout do povinně zveřejňovaných účetních uzávěrek. Pokud firma vykazuje záporné hospodářské výsledky, mělo by to být pro obchodního partnera varováním.

V obchodním rejstříku (Justice.cz) lze najít údaje o společnostech a družstev. Součástí je sbírka listin, kam mají firmy povinnost ukládat v elektronické formě řadu dokumentů, včetně účetních uzávěrek. Pokud firma povinné dokumenty neukládá, vystavuje se tím riziku postihu, například uložením pokuty soudem, kterou může v rámci kontroly uložit správce daně. Existuje i možnost podat podnět na rejstříkový soud s upozorněním, že daná firma svoji zákonnou povinnost nesplnila.

Dostat se k informacím v současnosti není to nejpodstatnější. V dnešní době není problém informace získat, podstatné je jim porozumět a oddělit marketingový obsah od skutečně hodnotné informace a nalézt náznak, že se s obchodním partnerem děje něco neobvyklého.

Kategorie: Články







blog comments powered by Disqus