Volné pozice/Kariéra | Blog | Pro média | Kontakt | |

Zůstaňte informovaní

Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.

New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.

Psychologie barev v podnikání. Co o sobě barvou řeknete?

  • 0

Až budete pro svoji firmu vymýšlet logo, podstatné by mělo být, co chcete o sobě zákazníkům říci.

Správná barva prodává

Jde jenom o psychologii ukrytou v našich hlavách. Údajná maličkost dokáže rozhodnout o tom, který výrobek si koupíte, nebo který dodavatel se nám bude více zamlouvat.

Jak jednotlivé barvy vnímáme? Berte v úvahu, že v různých kulturách bývají barvy vnímány odlišně – zatímco u nás je černá barva smuteční a bílá svatební, v Číně věští bílá barva smrt.

Klíč k psychologii barev

Žlutá – povzbuzuje, osvobozuje, přináší uvolnění, pocit souladu, harmonie, působí vesele a otevřeně

Oranžová – slavnostní, vyvolává pocit radosti, je spojená s představou slunce, tepla, bohatství, zlata a úrody

Světle zelená – působí přirozeně, ale někdy i jedovatě, je spojena s představou chladu, vlhka, ticha a rostlin

Tmavě zelená – uklidňuje a chrání, ale také omezuje, je přátelská, dává pocit bezpečí a naděje

Světle modrá – působí přívětivě, vyvolává představu oblohy a vzduchu, ticha a touhy

Tmavě modrá – klidná, vážná až skličující, barva dálek, hloubky, rozjímání a smutku

Červená – vzrušující, energická, prudká až náruživá, silná, mocná, spojená s představami ohně, krve, nebezpečí a lásky

Světle fialová – působí začarovaně, rozpolceně, slabošsky, je to barva magie, melancholie a opojení

Fialová – neklidná, znepokojivá, melancholická, tajemná, osobitá, náročná

Hnědá – střízlivá, mlčenlivá, solidní, vážná, realistická, spojená s představou jistoty a pořádku, domova, tradice a zdrženlivosti

Šedá – netečná, smutná, spojená s představou chudoby a pokory

Bílá – neurčitá, nejistá, spojená s představou nevinnosti a čistoty

Černá – barva vzdorného protestu, zlého tajemství, nicoty a smrti

Skoro jako podpis

Barva je jedním z důležitých rozeznávacích prvků jednotného vizuálního stylu. Pokud chcete zdůraznit, jak jste dynamičtí, nabití energií, zvolte barvu krve, naopak klid a rozvahu symbolizujete modrou barvou.

Firmu neoblékejte podle trendů

Jak tedy poznat správně zvolenou kombinaci barev? Je dobré vybírat takové barvy, aby byly viditelné a čitelné už na první pohled a z dálky. Dobře zvolenou barvu loga poznáte podle toho, že je možné ji použít na různých pozadích a nesníží se jeho viditelnost ani schopnost logo číst.

Kvalitní ukázkový styl by neměl být sezónní záležitostí. Ty nejlepší značky fungují několik desetiletí a často jsou tím, co je na firmě nejcennější.

Chtějte logo od profesionála

Podnikatelé chtějí často ušetřit a nechají logo vyrobit od kohokoliv. Vybrat profesionálního designéra vyžaduje podobnou pozornost jako vybrat si kvalitního právníka nebo architekta. Někdo, kdo umí pracovat s počítačem nebo šikovný synovec určitě není tou nejlepší volbou.

Opravdový odborník Vám vytvoří nejen logo, ale i návrh prezentace, kterou nebudete muset často měnit. Dobré logo je většinou na celý život. Proto vybírejte pečlivě, kdo vytvoří vizuální podobu Vaší firmy.








blog comments powered by Disqus