Volné pozice/Kariéra | Blog | Pro média | Kontakt | |

Zůstaňte informovaní

Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.

New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.

Deset otázek začínajícího podnikatele

  • 0


Před získáním živnostenského oprávnění by si každý budoucí podnikatel měl klást několik otázek pro požadovaný úspěch a rozvoj byznysu. Máme pro vás deset nejzákladnějších otázek.

Chcete začít podnikat a domníváte se, že jste si již vše potřebné pro chod svého podnikání uvědomili? Živnostenský list vám sám o sobě živobytí nezajistí, ten si založí dnes za tisícikorunový poplatek téměř každý. Položíme Vám deset otázek, na které si musí každý daňový poplatník před rozhodnutím se pro úspěšnou kariéru podnikatele odpovědět. 

1. Jak moc bude mé podnikání odlišné od podnikání ostatních?

Váš základní podnikatelský záměr nemusí být nutně originální, ovšem je důležité vytvořit jedinečný přínos produktu (USP – z angl. originálu Unique Selling Proposition), pokud chcete, aby zákazníci nakupovali spíše od vás než od vaší konkurence. Musíte nabídnout něco nového. Je váš návrh, se kterým na trh přicházíte, skutečnou odpovědí na poptávku? Zaplňujete mezeru na trhu, nebo stavíte svoje podnikání na již existujících nabídkách?

USP – Unique Selling Proposition

Unique Selling Proposition (jedinečný přínos produktu) zdůrazňuje důvod (a výhody), proč by potenciální zákazník měl dát přednost nákupu ve vaší společnosti před nákupem u konkurence, a to nejvhodnějším způsobem.

Příklad: Vaše konkurence může stejně jako vy nabízet trička ze stejných materiálů a za stejné ceny. Vy navíc nabízíte možnost vyšití vlastní nášivky, a to je to, čím si musíte zákazníka získat. Vyzdvihnout to co nabízíte oproti konkurenci.

Na rozdíl od konkurence u nás poštovné neplatíte! A podobné slogany, které nerozhodného zákazníka přivedou k vám. To je poměrně důležitým faktorem pro rozhodování zákazníka.

2. Bude po mých službách poptávka?

Před vkročením a celého rozjezdu vašeho podnikatelského plánu je zapotřebí provést důkladný průzkum trhu. Je nutné zjistit, že na trhu bude dostatečná a také udržitelná poptávka, která bude vaše podnikání podporovat a umožňovat mu růst. 

3. Jaký je můj obchodní model?

Jak bude probíhat účtování s vašimi zákazníky a co vše budete chtít zpoplatnit? Napadají vás další zdroje příjmů? Zamyšlení se nad těmito otázkami je nezbytné pro určení, zda je váš obchodní model životaschopný. Měl by obsahovat analýzu konkurentů, zejména pak struktury a základů jejich podnikání.

4. Mám dobře nastavený ceník?

Můžete na trh přijít se sebelepším výrobkem, ovšem pokud si jej vaši zákazníci nebudou moci dovolit, veškeré podnikání bude mít rychlý konec. Na druhou stranu je nezbytné zvolit takovou marži, která vaše podnikání udrží při životě. Promluvte si se svým potenciálním zákazníkem a zjistěte, zda jsou vaše ceny přijatelné.

5. Co ostatní zastaví od kopírování mého záměru?

Zdůrazňujte jedinečný přínos produktu (UPS), stejně jako výjimečný zákaznický servis. Jak jen to bude možné, ochraňujte své duševní vlastnictví. Uvažovali jste například o registraci vašeho loga či udělení ochranné známky produktu? 

6. Znám svého zákazníka?

Vyzbrojte se co nejvíce informacemi o skupině svých cílových zákazníků a naslouchejte jim při každé příležitosti. Jak vypadá můj typický zákazník a jak se chová? Čeho si nejvíce cení na mých produktech či službách? Kde jej mohu hledat? Na jaké marketingové metody nejlépe reaguje?

7. Budu ve svém podnikání ziskový?

Kolik bude stát vyprodukování mého nápadu? Nezapomeňte přihlédnout k výrobním nebo dodavatelským nákladům, platům zaměstnanců, režijním nákladům, kancelářské technice, atd. Za kolik mohu prodat svůj produkt či službu, a kolik toho musím prodat nejen pro pokrytí svých nákladů, ale také pro generování zisku?

8. Mám dostatečné finanční prostředky?

Musíte mít dostatek financí na podporu sebe a svého podnikání zejména ze začátku pro odrazení se od země, než se stane výdělečným. Pokud nemám dost financí, mohu to změnit a získat je jinde? 

9. Mám potřebné zkušenosti, přístup a schopnosti?

I když budete mít ten nejlepší obchodní nápad na světě, bez dobrého řízení, zapálení pro věc a odhodlání k prodeji své idey, své sny jen stěží uskutečníte.

10. Mám zajištěný prostor pro svůj růst?

Mohu rozšířit svůj nápad do budoucna přidáním nových výrobků nebo služeb? Mohu expandovat do nových míst nebo vylepšit svůj původní podnikatelský záměr?

Kategorie: Články







blog comments powered by Disqus