Volné pozice/Kariéra | Blog | Pro média | Kontakt | |

Zůstaňte informovaní

Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.

New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.

Úsporné desatero, podle kterého může i firma malých rozměrů ušetřit své náklady

  • 0

Nejen při rozjezdu podnikání, ale i při již zajetém byznysu je namístě se zabývat příležitostmi, kde může firma ušetřit. Pomyslné utahování opasků by nemělo být pouze záležitostí krizových let.

V úplných začátcích podnikání, kdy není jisté, že se celý projekt rozjede podle plánu, je lepší utrácet opatrně. Hledání příležitostí, kde ušetřit a získat konkurenční výhodu před svými tržními rivaly, bychom se neměli vzdávat ani při již zavedeném podnikání. Desatero, jak a kde ušetřit a získat náskok před svojí konkurencí. 

1. Elektronická fakturace

Pořizovat do firmy složitý účetní systém je zejména pro malé firmy a živnostníky jako brát příslovečný kanon na vrabce. Dnes existují cloudové služby, které umožní z jakéhokoli počítače nebo i z mobilní aplikace vystavit a poslat fakturu, hlídat její zaplacení a v případě prodlení i urgovat klienta. Veškeré tyto úkony zvládnou automaticky.

Zkuset třeba iDoklad.cz

2. Kanceláře

Pro menší firmy, které chtějí ušetřit na výdajích za pronájem kanceláří, bychom určitě doporučili virtuální sídlo firmy. Pokud potřebujete občas zasedačku či místo k jednání, tak vám jistě dobře poslouží hodinový pronájem od místních coworkingových center nebo i přímo od poskytovatele virtuálního sídla.

Pokud potřebujete mít vlastní kanceláře, tak určitě doporučujeme hledat prostory přímo od majitele, a vyhnout se tak placení provize za zprostředkování realitních kanceláří. Je také vhodné poptávat prostory, kde se k nájmu platí paušální služby, tedy žádné roční vyúčtování, pouze pevně daná měsíční částka. Do začátku je určitě výhodnější si pronajmout menší kancelář s možností například dalšího rozšíření ve stejné budově. Značných úspor se dá dosáhnout také sdílením kancelářských prostorů s dalšími spřátelenými firmami.

Mrknětě na sídlo od eSidla.cz a coworkingové prostory od HUB či VIVA.

3. Financování

Ušetřit na nákladech se dá ze začátku hlavně skromností.

4. Právní poradenství

Množství menších společností zastává názor, že právní služby a poradenství jsou zbytečnými náklady, které svojí výší neodpovídají výsledkům a společnost je nepotřebuje, neboť neúměrně zatěžují již tak nízké zdroje společnosti. Nicméně v dnešním dravém prostředí je řádné nastavení smluvní dokumentace včetně obchodních podmínek a souvisejících aspektů důležitější než kdy dříve.

Většina začínajících společností je přímo závislá na dodávkách a platbách od obchodních partnerů či subdodavatelů. Výpadek očekávaných plateb pak může být pro menší firmy téměř likvidační.

Podívejte se na StartupLegal.

5. Sídlo firmy

Jednou z možností pro malou firmu, jak ušetřit, je snížit byrokratickou zátěž a omezit administrativu změnou sídla společnosti nebo virtuální sídlo. 

Mnoho regionálních společností si umisťuje sídlo své firmy do Prahy, ale už si neuvědomují, že to pro ně znamená zvýšení nákladů v budoucnu. Stačí, když budete chtít jen zaregistrovat své nové firemní auto, musíte jet do Prahy, zavolá si vás ke kontrole finanční, živnostenský či jiný úřad, budete muset jet se všemi šanony do Prahy, uděláte chybu v daňovém přiznání (např. přehodíte řádek - což se stává i zkušeným daňovým poradcům), a co myslíte? Budete muset jet do Prahy. Také pokud budete mít sídlo firmy v Praze, tak si nesáhnete na mnoho dotací z Evropské unie či místních rozpočtů.

Doporučujeme tedy umístit si sídlo do nejbližšího krajského města.

Mrkněte na eSidla.cz.

6. Marketing

Mezi další oblasti, kde se dá výrazně ušetřit, patří marketingové náklady. Nemáte prostředky na nákladnou propagaci? Billboardy, televizní reklama nebo inzerce v tištěných médiích se vám jeví jako nedosažitelná mantra? Vytvořte si profil na sociálních sítích. Jediné, co stojí peníze, je reklama na nich. Facebook má o nás jako uživatelích velké množství dat. A to nejen o našem pohlaví, věku či bydlišti. Podle toho, na co klikáme, totiž rozpoznává i naše zájmy.

Správně zaměřená reklama, a tudíž i komunikace na Facebooku, je velmi efektivní a měsíčně může stát malou firmu řádově jen stovky až tisíce korun. Oslovíte tak i desetitisíce potenciálních zákazníků. Určitě se vyplatí i pravidelná komunikace na sociálních sítích a reakce na připomínky klientů.

Jestliže začínáte podnikat, nejlepší marketing je být mezi lidmi. Poslouchat, co potřebují, ptát se, za co by byli ochotni zaplatit, prostě slyšet od skutečných lidí, co potřebují, je velmi užitečné. Navíc mezi lidmi získáte cenné kontakty, můžete najít zaměstnance, obchodní partnery, zákazníky.

Zkuste se zeptat na své možnosti u Hany Rolincové.

7. Vozový park

Ušetřit můžete i při pořízení firemního auta. Zvažte, jaká alternativa financování vozu je pro vás výhodná. Nezahazujte možnost operativního leasingu jen pro to, že v české společnosti stále přetrvává názor, že se vyplatí pouze velkým firmám, které na operativní leasing pořizují početnější flotilu. 

Ušetřit lze i na provozních nákladech automobilu. Každá společnost může realizovat významnou úsporu pohonných hmot především hlídáním spotřeby služebních vozů. Nezapomeňte kontrolovat i správné nahuštění pneumatik firemních vozů. Pokud je nahuštění nedostatečné, auto má vyšší spotřebu. 

U menší, ale samozřejmě i početné firemní flotily je navíc ekonomicky výhodné sloučit pojištění automobilů do jedné pojistné smlouvy a nestarat se o každý vůz zvlášť.

8. Personalistika 

Začínající či menší firma může v oblasti personalistiky a lidských zdrojů ušetřit především outsourcingem služeb, konkrétně: 

  • Výběr zaměstnanců v prvním kole náboru. Majitele firmy vždy stojí hodně času probrat se životopisy a vyřadit ty uchazeče, kteří se již podle životopisu pro danou práci nehodí. Zde může pomoci externí společnost.
  • Externí zpracování mezd se vyplatí firmám do 100 zaměstnanců, protože zřízení místa pro účetní, která bude mít na starosti pouze mzdy, představuje velký náklad.
  • Vzdělávání, které je ve firmách rovněž v kompetenci HR zaměstnanců. Externí vzdělávací firma pomůže se zpracováním vzdělávacího plánu, zjistí potřeby lidí napříč organizací od zákonných školení až po individuální školení zaměstnanců. 

Ptejte se možnosti pomoci u eAsist.cz a eUcto.eu.

9. Cloud

Cloud už dávno neslouží jen velkým firmám a přínosem může být i pro ty malé. Díky rychlosti a přístupnosti je lehké si jej zřídit. Nasazení nové služby náročné na technologie si dříve malá společnost často nemohla dovolit. Cloudové technologie přinášejí zcela nový přístup. Je to podobné jako s auty – místo abyste si auta kupovali, můžete si je pronajmout, průběžně obměňovat a veškerý servis nechat na dodavateli. A je to vlastně ještě lepší než leasing, protože u cloudové infrastruktury platí, že když s ní zrovna „nejezdíte“, tak za ni ani neplatíte.

Oslovte NovaCloud.cz

10. Neplaťte bankám zbytečně

Vyplatí se využívat takové bankovní produkty, které jsou šité na míru podnikatelům a poskytují relevantní zvýhodnění, jako například levnější úvěry nebo přes hraniční převody. Výhody může nabídnout i zahraniční zastoupení banky v zemi, s níž majitel firmy obchoduje.

Nebojte se zeptat na vaše možnosti například .

Kategorie: Články







blog comments powered by Disqus